آرشیو، 17 مهر 1394 - 19:32

امام جمعه کرج:

بانوان محجبه و متدین باید در جامعه حضور پررنگ‌تری داشته باشند

 امام جمعه کرج اظهار داشت: زنان رکن اصلی خانواده و محور اجتماع هستند که دین مبین اسلام برای آنان ارزش والایی قائل شده است و در حفظ کرامت آنان و سالم ماندن خانواده و جامعه تاکید فراوانی شده است. وی تصریح کرد: بانوان محجبه و متدین باید در جامعه حضور پررنگ‌تری داشته باشند و الگویی برای سایر بانوان باشند تا چهره شهر تغییر کند و به سمت نتیجه رضایت‌بخشی سوق یابد.

کرج - امید بانوان؛ آیت الله سید مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه، ضمن توصیه به تقوای الهی که سبب استواری عقاید و حفظ ایمان می‌شود، با اشاره به نزدیکی ماه محرم و آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر  دستور واحبی است که مبنا و پایه واجبات دیگر محسوب می‌شود و وظیفه‌ای همگانی است که دایره آن محدود به رعایت چند واجب و محرم مثل تذکر به بدحجابی نیست. تضییع حقوق مردم، قضاوت نابه‌جا، ساخت و ساز غیر مجاز، تعرض در منابع طبیعی همگی از مصادیق منکرات هستند که باید در برابر آن ایستاد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز امر به معروف نسبت به مدیران و مسئولان را نیز مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مسئولان در عزل و نصب‌ها انصاف را رعایت کنند و بدون توجه به استعداد و توانایی مثبت افراد، مدیران توانمند را به دلایل نادرست برکنار نکنند و جای آنان از افرادی که توانایی لازم برای انجام مسئولیتی را ندارند، استفاده نکنند که این کار از مصادیق بارز فعل منکر است.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سالروز واقعه مباهله و روز خانواده به اهمیت این رکن اساسی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: زنان رکن اصلی خانواده و محور اجتماع هستند که دین مبین اسلام برای آنان ارزش والایی قائل شده است و در حفظ کرامت آنان و سالم ماندن خانواده و جامعه تاکید فراوانی کرده است. وی تصریح کرد: بانوان محجبه و متدین باید در جامعه حضور پررنگ‌تری داشته باشند و الگویی برای سایر بانوان باشند تا چهره شهر تغییر کند و به سمت نتیجه رضایت‌بخشی سوق یابد.

وی با اشاره به حفظ حریم بانوان در جامعه خاطر نشان کرد: باید زمینه و بستری فراهم شود که  زمینه اختلاط زنان و مردان در جامعه فراهم نشود، چرا که در اسلام نحوه تعامل و ارتباط زن و مرد تعریف شده است و کسانی که خواسته یا ناخواسته به ترویج و اشاعه اختلاط و آزادی بی‌قید  در جامعه می‌پردازند، در زمین دشمن بازی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید ویژه بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری سالار شهیدان، معرفت‌افزایی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی را از اهم اهداف برگرازی اقامه عزاداری امام حسین (ع) خواند و اظهار داشت: مجالس عزاداری حسینی باید فرهنگ‌ساز و توسعه‌دهنده فضایل باشد و از محتوا و غنای خوبی برخوردار باشد تا راه نفوذ دشمن را در این جنگ تمام عیار فرهنگی و سیاسی مسدود کند.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در  «ممنوع بودن مذاکره با آمریکا» اظهار داشت: ممنوعیت مذاکره با امریکا دیگر تفسیر ندارد و هرکس بدون اذن رهبری این کار را انجام دهد مخالف صریح این امر است.

امام جمعه کرج با اشاره به پایان جلسات کمیسیون برجام اظهار داشت: وظیفه مجلس هنوز تمام نشده است، نکات قابل‌توجهی در این گزارش وجود دارد که نشان می‌دهد نظرات منتقدین به‌جا بوده است، شائبه‌هایی وجود دارد که مجلس باید در این زمینه مراقب باشد و هیچ کوتاهی در این زمینه موردقبول نیست.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 124


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise