آرشیو، 21 مهر 1394 - 19:32

عقیم‌سازی زنانِ در معرض رفتارهای پرخطر جنسی ضرورتی ندارد

 وزیر بهداشت درباره عقیم‌سازی زنانی که در معرض ارفتارهای پرخطر جنسی هستند، گفت: برخی از این افراد به دلایل متعدد به ورطه آسیب اجتماعی افتاده‌اند؛ باید علت را رفع کنیم نه اینکه معلول را از بین ببریم.

کرج - امید بانوان؛ ایلنا نوشت؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایلنا درباره عدم کنترل موالید در بین کسانی که دارای آسیب اجتماعی هستند، گفت: درباره زنانی که در معرض اقدامات پرخطر جنسی هستند، برخی معتقدند؛ باید اقداماتی در جهت عقیم‌سازی آن‌ها صورت بگیرد، اما تا زمانی که ما مجوز شرعی نداشته باشیم، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و قانونا برای ما امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: آموزش و تامین شغل و مراقبت از این افراد و نگهداری صحیح از آن‌ها ضمن توجه ویژه مجلس، دولت و نهادهای مدنی به این مساله کمک می‌کنند و با همکاری آن‌ها دیگر ضرورتی برای عقیم‌سازی این افراد وجود ندارد. وزیر بهداشت تاکید کرد: برخی از این افراد به دلایل متعدد به ورطه آسیب اجتماعی افتاده‌اند باید علت را رفع کنیم نه اینکه معلول را از بین ببریم.

وی تاکید کرد: در بخش‌هایی که با دستور شارع مقدس تلاقی داشته باشد باید نظر وی را جویا شد تا حکم قانونی وجودنداشته باشد، نمی‌توان کاری کرد وقتی قانونی نداریم اقدامی هم صورت نمی‌گیرد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ایجاد بیمارستان جامع زنان گفت: درباره خدمات به بانوان در حوزه سلامت تفاوتی بین زن و مرد قائل نیستیم و به همه خدمت‌رسانی می‌کنیم، اما ایجاد این مراکز برای تکریم بیشتر بانوان است.

این مقام عالی وزارت بهداشت تاکید کرد: در برخی استان‌های کشور پزشک متخصص و فوق تخصص زن وجود دارد و ما امکان احداث کردن چنین بیمارستان‌هایی را داریم این مراکز در همه جای دنیا وجود دارد و کسانی که این مراکز را ایجاد کرده‌اند با در نظر گرفتن رعایت حقوق شهروندی به آن پرداخته‌اند.

وی همچنین درباره غربالگری بیماری‌های غیرواگیر در بین زنان گفت: خانم‌ها و آقایان در بحث غربالگری تفاوتی ندارند و در مراکز و استان‌هایی که شبکه بهداشتی داشته باشیم، غربالگری انجام می‌شود. وی افزود: در برخی از بیماری‌های بانوان مانند سرطان پستان در برخی از استان‌های کشور امکان غربالگری وجود دارد البته اجرای برنامه کشوری آن نیز روی کاغذ است و نیازمند تامین مالی است.

هاشمی همچنین درباره حمایت از خانواده جانباختگان منا گفت: مسئولیت بررسی این موضوع به سازمان حج و زیارت واگذار شده و طبیعی است؛ وظیفه برخی از امور نیز بر عهده مسئولان مربوطه در این زمینه است، اما در بحث خانواده این افراد باید گفت پذیرش این مساله ممکن است، سخت باشد از این رو شاید خانواده‌ها به مشاور‌ه و مراجعه به روانپزشک نیازمند شوند که قطعا همکاران ما در انجمن‌های مختلف حتما در‌ این باره اعلام آمادگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها نیز باید این موضوع را بپذیرند و در بهبود شرایط به خود کمک کنند و راضی به رضای خدا باشند حتما جایگاه رفتگان در بهشت برین است و اجر آن‌ها با خدا خواهد بود. وزیر بهداشت تاکید کرد: بازماندگان نیاز به مراقبت دارند و وزارت بهداشت با کمال افتخار هر امکانی که لازم باشد را دراختیار سازمان حج و زیارت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 135


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise