آرشیو، 8 آبان 1394 - 19:32

بهار زودهنگام 2100 بر اساس پیش‌بینی دانشمندان

نتایج تحقیقات دانشمندان علوم آب‌و‌هوا در سراسر جهان که در حال بررسی تأثیرات گرمای جهانی بر کره زمین هستند، نشان می‌دهد که در سال 2100 شاهد بهاری زودهنگام خواهیم بود.

کرج - امید بانوان؛ ایسنا نوشت؛ این تحقیق با استفاده از دو شاخص معروف فصلی برگریزان و شکوفه‌زدن انجام شده است. با تحلیل داده‌ها از سال 1950 تا 2100 دانشمندان ایالات متحده پیش‌بینی کرده‌اند در سال 2100 فصل بهار 23 روز زودتر از بهار امروزی آغاز شود.

در این تحقیق مشخص شد بهار زودهنگام، در ابتدا گرم و سپس سرد خواهد بود که برای گل‌ها و گیاهان مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند. دانشمندان دانشگاه ویسکانسین ایالات متحده در این تحقیق، کل داده‌های اقلیمی آمریکا را بررسی و اعلام کردند این تغییر در سواحل غربی بسیار قابل ملاحظه است.

از دیگر مشکلات این بهار دروغین، تاثیری است که بر مهاجرت پرندگان، حشرات، جفت‌گیری و گرده افشانی گلها خواهد گذاشت و تغییر زمان بهار همچنین موجب گرم شدن آب اقیانوس‌ها و پدیده ال‌نینو می‌شود. در میان تمامی فصول پیش‌بینی هوای فصل بهار مشکل‌تر بوده و گازهای گلخانه‌ای بر بارش برف و باران تاثیر دارد. محققان در مورد تاثیرات این بهار بر گیاهان و جانوران تحقیقات بیشتری انجام خواهند داد.

انتهای پیالم/ 

کدخبر: 182


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise