آرشیو، 10 آبان 1394 - 19:32

اولین مدل باحجاب در صنعت مد

برند اچ اند ام در فیلم تبلیغاتی جدید خود از یک مدل مسلمان استفاده کرده است.

کرج - امید بانوان؛  هنرآنلاین نوشت؛ ماریا ادریسی اولین زن باحجابی است که برای H & M مدل شده است. مدل مسلمانی که با پوشیدن حجاب در یک فیلم تبلیغاتی برند H & M حضور پیدا کرد، می‌گوید: از اینکه حضور او در دنیای مد به یک اتفاق بین‌المللی تبدیل شده حیرت زده است.

ماریا که نام او در اخبار روزانه قرار گرفته است می‌گوید: "صادقانه می‌گویم که پیش بینی چنین اتفاقی را نمی‌کردم. می‌دانستم که این ویدئو قرار است چیز متفاوتی باشد اما اصلا انتظار نداشتم در سراسر جهان دیده شود. حالا عده زیادی می‌دانند من چه کسی هستم."

این ویدئوی تبلیغاتی 2 ماه پیش ضبط شد و نتیجه آن برای یک روز و نیم کار یک دختر 23 ساله که در لندن زندگی می‌کند بد نیست. این اولین بار است که حجاب، به عنوان بیان تواضع و عفت، در یک آگهی برای تبلیغ لباس‌های یک برند فست فشن دیده می‌شود.

واکنش‌ها به موفقیت ماریا غالبا مثبت بوده است، اما برخی اظهارات منفی هم وجود داشته است، از جمله برخی از ناظران گفتند که لباس پوشیدن او به اندازه کافی متواضعانه نیست.

در این ویدئو که "گره را ببند" نام دارد، آرایه‌هایی از فرهنگ و فیزیک بدنی افراد گوناگون ارائه می‌شود و ادریسی با پالتو صورتی، شلوار و عینک آفتابی بزرگ، به همراه حجابی که سر و گردن او را پوشانده دیده می‌شود.

ادریسی قصد دارد با فعالیت‌های بیشتر در زمینه مدلینگ نگاه جهان را تغییر دهد و به جریان اصلی دنیای مد بگوید زنی که حجاب دارد هم می‌تواند مطابق مد روز باشد.

او همچنین قصد دارد یک وبلاگ برای بیان افکار خود در مورد حجاب راه اندازی کند. ماریا گفت: "من می‌خواهم بگویم که تواضع و حیا، پیش از نمود خارجی آن، از داخل شروع می‌شود."

انتهای پیام/

کدخبر: 188


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise