آرشیو، 11 آبان 1394 - 19:31

ترویج آراستگی و خوش‌پوشی با محوریت ایرانی اسلامی

دبیرخانه نخستین جشنواره ˝پوشش مردم ایران˝ با معرفی خوش‌پوش‌ترین ایرانی، اهداف، ضوابط و مقررات این دوره از جشنواره را اعلام کرد.

کرج - امید بانوان؛ به نقل از روابط عمومی جشنواره "پوشش مردم ایران"، این جشنواره با اهدافی چون "ترویج آراستگی و خوش‌پوشی با محوریت ایرانی- اسلامی"، "آگاهی بخشی به اقشار مختلف درباره انتخاب معقول لباس"، "تقویت سبک پوشش ایرانی- اسلامی"، "تأکید بر وجود سابقه تاریخی پوشش و طراحی لباس در ایران"، "تمرکز بر طراحی و تولید ملی و توجه به لباس اقوام ایرانی با نگاهی روزآمد" برگزار می‌شود.

همچنین "شناخت پوشش و سبک لباس مردم ایران در نقاط مختلف کشور"، "معرفی سبک‌های برتر و مناسب لباس ایرانی"، "ترویج به پوشی و خوش‌لباسی در جامعه"، "بررسی و آسیب‌شناسی سبک‌های موجود پوشش" و "نگاه تحلیلی به سبک‌های لباس اجتماع در ایران" از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره، لباس‌های مغایر با ارزش‌های ایرانی- اسلامی و مبلغ نمادها و فرهنگ غربی از ابتدا در چرخه رقابت قرار نخواهد گرفت.

در این جشنواره تنها لباس‌هایی مورد داوری قرار خواهند گرفت که در اجتماع پوشیده می‌شوند و لباس‌های دارای کاربرد مجلسی، خانگی و غیره مورد ارزیابی قرار نگرفته و از چرخه انتخاب حذف خواهند شد.

بنابر اعلام دبیرخانه نخستین "جشنواره پوشش مردم ایران" با معرفی خوش‌پوش‌ترین ایرانی، از جمله شاخص‌های داوری آثار توجه به لباس اقوام ایرانی با نگاهی روزآمد و کاربردی برای ایران امروز، لباس‌‌های زنانه و مردانه اجتماع که در جامعه قابل‌استفاده باشد، تأکید بر استفاده از پارچه ایرانی و هماهنگی (سِت) لباس در فرم و رنگ می‎توان اشاره کرد.

بدیهی است داوری نهایی به‌صورت تخصصی بوده و همه تلاش دبیرخانه بر این اصل استواراست که نمونه‌های موفق و مناسب لباس ایرانی و اسلامی به مردم معرفی شود.

دبیرخانه نخستین جشنواره پوشش مردم ایران ضمن احترام به دغدغه‌ها و تشکر از نظرات منتقدان که در رسانه‌های مختلف انعکاس یافته است، بر برگزاری جشنواره "پوشش مردم ایران" با معرفی خوش‌پوش‌ترین ایرانی طبق مقررات و آیین‌نامه‌های جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد.

انتهای پیام/

کدخبر: 189


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise