آرشیو، 23 آبان 1394 - 19:32

زهرا نعمتی با کسب نشان طلا سهمیه پارالمپیک ریو را کسب کرد

در دومین روز از رقابت‌های قهرمانی تیراندازی کمان معلولین آسیا، دو نماینده کشورمان به نشان طلا و سهمیه مستقیم پارالمپیک دست یافتند.

کرج - امید بانوان؛ فارس نوشت؛ زهرا نعمتی در ریکرو انفرادی زنان با کسب نشان طلا و عنوان قهرمانی موفق شد سهمیه مستقیم بازی‌های پارالمپیک را بدست آورد و اکنون با در دست داشتن دو سهمیه المپیک و پارالمپیک، اولین ورزشکار دارای معلولیت ایرانی است که مجوز حضور در دو رویداد بزرگ جهانی را دارد.

مجید کاکوش، دیگر نماینده کشورمان نیز در کلاس W1 کامپوند مردان موفق شد اولین نشان برون مرزی خود را بدست آورد و با کسب نشان طلا، وی نیز به سهمیه مستقیم پارالمپیک دست یافت.

سمیه عباسپور نیز که در مسابقات مرحله مقدماتی به عنوان اول دست یافته بود، امروز در مرحله نیمه نهایی مقابل نمایند عراق مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند. وی در رقابت های رده بندی با اختلاف تنها دو امتیاز نشان برنز را از دست داد و به عنوان چهارم کفایت کرد.

شهاب ریحانی دیگر نماینده ایران در رقابت های کامپوند انفرادی مردان در مرحله یک هشتم با موفقیت مقابل نماینده ژاپن به یک چهارم راه یافت و در این مرحله مقابل چین با پذیرش شکست از راهیابی به نیمه نهایی بازماند.

بدین ترتیب کاروان کشورمان در دومین روز رقابت‌ها موفق به کسب دو سهمیه پارالمپیک و دو نشان طلا شد و با این نتیجه، کمانداران ایرانی فردا در ادامه مسابقات بخش قهرمانی آسیا به مصاف حریفان خواهند رفت.

رقابت‌های قهرمانی تیر و کمان معلولین آسیا با حضور نمایندگان 15 کشور آسیایی از 22 تا 28 آبان ماه به میزبانی بانکوک در جریان است و تیم ملی کشورمان نیز با ترکیب زهرا نعمتی، سمیه عباسپور، شهاب ریحانی و مجید کاکوش در این رقابت‌ها حضور یافته است.

انتهای پیام/

کدخبر: 207


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise