آرشیو، 21 آذر 1394 - 19:32

اعلام شاخص‌های «ازدواج سبز» بزودی

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان از اعلام شاخص‌های ازدواج سبز طی آیین‌نامه‌ای طی یک ماه آینده خبر داد.

کرج - امید بانوان: ایسنا نوشت؛ ضا شجیع با اشاره به اینکه بحث «ازدواج سبز» در جلسه‌ای که معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ریاست سازمان حفاظت محیط زیست داشت مطرح شد، گفت: برگزاری مراسم‌های عروسی با ریخت و پاش‌های بسیار، دلیل به وجود آمدن بحث ازدواج سبز شد؛ اکنون در حال طراحی مجموعه‌ای از شاخص‌های ازدواج سبز هستیم که براساس آنها زوج‌هایی که اعلام می‌کنند مراسم ازدواجشان در چارچوب ازدواج سبز برگزار می‌شود، مورد ارزیابی قرار گرفته و عروس و داماد تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح فرهنگ‌سازی در امر ازدواج است، افزود: اقدام این افراد ثبت و برای همیشه ماندگار و به عنوان الگو لحاظ می‌شود، تا به تدریج این امر تبدیل به فرهنگ شود.

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه شاخص‌های ازدواج سبز طی آیین‌نامه‌ای رسانه‌ای خواهد شد، گفت: تا یک ماه آینده اقدامات مربوط به تعیین شاخص‌ها را انجام می‌دهیم و در این راستا نیز جلسات منظمی با دفتر معاونت امور جوانان و دفتر معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌ زیست داریم.

به گزارش ایسنا، مهناز مظاهری، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، پیش‌تر به تدوین پیش‌نویس الگوی ازدواج سبز با همکاری معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اشاره کرده بو، همچنین محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز از انجام ازدواج سبز با هدف اصلاح الگوهای اجتماعی و محیط زیستی یاد کرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 218


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise