آرشیو، 22 آذر 1394 - 19:31

مرگ زودهنگام در کمین افرادی که بیش از ۹ ساعت می‌خوابند

یافته های جدید نشان می دهد خواب بیش از ۹ ساعت و نشستن های طولانی مدت در طول روز، به همراه داشتن یک سبک زندگی فاقد تحرک و ناسالم، منجر به مرگ زودهنگام می شود.

کرج - امید بانوان؛ مهر نوشت؛ محققان دانشگاه سیدنی استرالیا در تحقیقات اخیر خود دریافتند فردی که بیش از حد می خوابد، بیش از اندازه می نشیند، و به قدر کافی تحرک فیزیکی ندارد، چهار برابر بیش از فردی که این سبک زندگی ناسالم را ندارد، در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارد.

نشستن بیش از اندازه به معنای بیش از هفت ساعت در روز و ورزش اندک به معنای کمتر از ۱۵۰ دقیقه در هفته است.

دکتر ملودی دینگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد که ما باید وجود این رفتارها را به اندازه عوامل پرخطری نظیر نوشیدن نوشابه های الکلی و الگوی تغذیه ناسالم، جدی بگیریم.»

محققان در این پژوهش، رفتارهای سلامت بیش از ۲۳۰ هزار شرکت کننده در مطالعه را از لحاظ رفتارهایی مانند سیگار کشیدن، مصرف بالای الکل، رژیم غذایی ناسالم، و عدم تحرک فیزیکی به همراه مدت زمان نشستن های طولانی و خواب بیش از اندازه زیاد/کم مورد بررسی قرار دادند.

در حدود ۳۰ درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که دارای دو یا سه مورد از این رفتارها هستند. بعد از ۶ سال در حدود ۱۶ هزار نفر از این افراد فوت کرده بودند.

همچنین در این مطالعه مشخص شد که وجود همزمان عدم تحرک فیزیکی با نشستن های طولانی مدت، یا عدم تحرک فیزیکی با خواب بیش از اندازه زیاد، به اندازه وجود همزمان سیگار کشیدن با نوشیدن زیاد نوشابه های الکلی برای فرد مرگبار است.

به گفته محققان این تحقیق، برای پیشگیری از هزینه های سنگین بیماری و داشتن یک زندگی سالم باید برنامه سلامت خوبی داشته باشیم.

در حال حاضر بیماری های غیرواگیر نظیر بیماری قلبی، دیابت و سرطان، بیش از ۳۸ میلیون نفر را در سطح دنیا می کشند و بیش از بیماری های عفونی موجب مرگ می شوند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 222


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise