آرشیو، 5 فروردینفروردین 1394 - 19:30

غذاهای چرب چه بر سر حافظه‌ می‌آورد؟

غذاهای چرب با توجه به مزاج افراد آثار متفاوتی بر حافظه دارد.

کرج - امید بانوان؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ سیدمهدی غضنفری متخصص فیزیولوژی با اشاره به اینکه غذاهای چرب با توجه به مزاج افراد آثار متفاوتی بر حافظه دارد، اظهار کرد: غذاهای چرب با توجه به مزاج افراد، شرایط جسمی و روحی و روانی، شرایط ژنتیکی، میزان خواب، فعالیت‌های بدن و مکانیزم بدن برای برخی افراد مفید و برخی دیگر مضر است.

وی افزود: مغز از بافت چربی تشکیل شده است و چربی را دوست دارد، با توجه به مزاج افراد مصرف چربی‌های طبیعی در برخی از افراد به ویژه خشک مزاجان و افراد لاغر باعث تقویت حافظه و بالعکس مصرف چربی در افراد چاق و افرادی که دارای چربی خون بالا هستند باعث کاهش حافظه می‌شود.

غضنفری تصریح کرد: در طب سنتی سبک زندگی بر شش پایه اصلی شامل خوردن و نخوردن، خواب و بیداری، فعالیت‌های بدنی، رخدادهای روانی، پاکسازی بدن از مواد زائد، هوا و محیط استوار است‌؛ به طوری که در برخی مواقع با افرادی مواجه می‌شویم که چاق هستند و لاغر نمی‌شوند و یا لاغر هستند و چاق نمی‌شوند. این عارضه بر اثر نوع سبک زندگی و براساس 6 پایه به وجود می‌آید.

وی افزود: چربی طبیعی برای افرادی که دچار عارضه یبوست شده‌اند، کوچکی مغز در سالمندان بالای 70 سال و خشک‌مزاجان با توجه به مصرف متعادل آن مفید است.

غضنفری خاطرنشان کرد: مصرف چربی‌های طبیعی گیاهی مانند روغن زیتون، بادام شیرین، کنجد و هسته انگور به اندازه متعادل توصیه می‌شود. روغن‌های طبیعی حیوانی فقط برای ورزشکاران و افرادی که تحرک بدنی زیاد دارند توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 238


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise