آرشیو، 6 فروردینفروردین 1394 - 19:30

تئاتر تک به خانه خویش بازگشت

آیین رونمایی از فراخوان و پوستر "جشنواره تئاتر تک طنز" عصر دیروز با حضور جمعی از مدیران،فرهیختگان و هنرمندان این عرصه در نگارخانه سوره حوزه هنری استان البرز برگزار شد.

کرج - امید بانوان؛ به نقل از واحد خبر روابط عمومی حوزه هنری البرز؛ اسماعیل آجرلو، سرپرست حوزه هنری استان البرز دراین نشست پس از عرض خیر مقدم به میهمانان حاضر با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بالای هنری این استان و اهمیت هنرمندان عرصه نمایش اصلی ترین علت برگزاری این جشنواره را احترام بالای هنرمندان، کارگردانان و فعالان حوزه تئاتر استان اعلام نمود.

آجرلو بازگشت جشنواره تئاتر تک طنز به مهد تاسیس خویش یعنی استان البرز را هدیه ای ماندگار از سوی حوزه هنری به هنرمندان البرزی اعلام کرد و افزود: امیدواریم سطح برگزاری جشنواره به سطح کشوری نزدیک گردد و تمام تلاش ما آن است که جشنواره های بومی و متعلق به این استان چون جشنواره فیلم 100 نیز به آغوش البرز بازگردانده شود.

سرپرست حوزه هنری استان البرز در پایان سخنان خود از تمامی هنرمندانی که حرف و ایده ای نو برای اتفاقات خوب در البرز دارند به منظور حمایت و هم افزایی با حوزه هنری دعوت نمود و از ایشان برای ارتقای سطح هنری فرهنگی البرز درخواست همکاری نمود.

در این مراسم حسین بهزادی، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری البرز و دبیر جشنواره تئاتر تک طنز در سخنانی ضمن توضیح روند کاری جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را نگاه ویژه به نمایش طنز که مورد توجه عموم مردم است عنوان کرد و گفت: کشف استعداد های حوزه نمایش و توجه به عنصر اصلی تئاتر یعنی بازیگر،همچنین تولید نمایش با کیفیت از اصلی ترین مولفه های جشنواره خواهد بود و امیدواریم با حضور پیشکسوتان این عرصه این اتفاق رقم بخورد.

بهزادی با تاکید بر نگاه تولید محور حوزه هنری در ادامه در خصوص ساختار فنی جشنواره توضیح داد و گفت: شورای هنری به ریاست سرپرست حوزه هنری استان  و حضور چهره های شاخص و ماندگاری چون  استاد علیرضا خمسه، هیئت باز خوانی متون از نویسندگان مطرح، هیئت بازبینی متشکل از اساتید کشوری روند اجرایی جشنواره را قوت خواهند بخشید.

بهزادی تقوم زمان بندی جشنواره را شرح داد و با تاکید بر مهلت دریافت آثار تا ۱۵ اسفند ماه گفت: ۲۰ فروردین ماه سال آینده نتایج به مخاطبان اعلام خواهد گشت، بازبینی آثار ۲۵ اردیبهشت انجام می شود و زمان برگزاری جشنواره نیز ان شاء الله دوم تا هفتم خردادماه سال آتی خواهد بود.

در ادامه این مراسم، علی کوچکی از هنرمندان مطرح و خوش نام کشوری و عضو شورای هنری جشنواره تئاتر تک طنز استان البرز با اشاره به حضور خویش از سالها قبل در دبیرخانه جشنواره تئاتر تک طنز گفت: متاسفانه به دلیل بی مهری ها و مشکلات موجود این جشنواره از این استان رخت بربست و عدم برگزاری این جشنواره در البرز لطمه ای بزرگ به هنر تئاتر استان وارد کرد تا اینکه با نگاه جدید و تولید محور حوزه هنری روبرو شدیم و به آینده این جشنواره امیدوار هستیم.

کوچکی در پایان گفت: جشنواره تئاتر تک طنز دوباره به خانه خویش بازگشته است و از هنرمندان خوب البرز میخواهیم با حضور پر قوت خویش بر ارتقای این جشنواره خوب استان البرز بیفزایند.

رونمایی از پوستر "جشنواره تئاتر تک طنز" که با همت واحد تجسمی حوزه هنری استان البرز و زیبا طراحی شده بود آخرین برنامه حاشیه ای این نشست بود.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 241


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise