آرشیو، 16 فروردینفروردین 1394 - 19:28

دومین یادواره شهدای جبهه فرهنگی انقلاب در کرج برگزار شد

همزمان با گرامیداشت دهه فجر دومین یادواره شهدای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مسجد امام جعفر صادق (ع) کرج برگزار شد.

کرج – امید بانوان: در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه پنج شنبه از مقام والای  5 شهید فرهنگی استان البرز در حضور مسئولین، خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور البرز تجلیل شد.

در این مراسم که با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم «حجت‌الاسلام علی تمام‌زاده»، خبرنگار شهید «سید امیر صحرایی»، شهید فرهنگی «امیرعباس فضلعلی»، شهید امر به معروف «محمود توفیقی» و شهید فرهنگی «هادی صالحی» برگزار شد، از خانواده آنها نیز تجلیل به عمل آمد.

آیت الله سید مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم قرآنی قم ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس، بویژه شهدای فرهنگی اظهار داشت: 37 سال از پیروزی انقلاب گذشته، انقلابی که همه دشمنان تصور می‌کردند به فاصله کوتاهی شکست خواهد خورد؛ در حالی که نه تنها با شکست مواجه نشد که بذر آن به سایر کشورهای اسلامی نیز پاشیده شد و نهال بیداری اسلامی در سایر کشورهای جهان اسلام به ثمر نشست.

وی به ثمر نشستن نهال انقلاب را مدیون خون شهدا، شکیایی جانبازان و صبر و بردباری خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگرانی دانست که علیرغم همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌های سیاسی این رنج‌ها را آگاهانه تحمل کرده‌اند.

آیت الله سید مهدی میرباقری با اشاره به آیات قرآن کریم یکی از نشانه‌های «صابرین» را تحمل رنج در مشقات دانست و اظهار داشت: خداوند به صابرینی که آگاه هستند که تمام این رنج‌ها جز به حکمت و تدبیر خداوند متعال نیست و باور دارند که تمام این ابتلائات و آزمایشات در جهت رشد و کمال انسان است، وعده و بشارت داده است که تمام اینها برای قرب و نزدیکی به خداوند است.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی از سال 43 که آغاز و مبدأ شکل‌گیری انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، گفت: از همان زمان فضای حاکم بر جهان یک فضای دوقطبی بین امپراطوری غرب و شرق، بین کمونیسم و نظام سرمایه‌داری بود و هدف هر دوی اینها دوری جستن از خدا و دین بود. به نحوی که این باور را در جامعه ترسیم کرده بودند که تنها راه سعادت انسان دوری و فاصله از دین است.

 وی افزود: آنان در القای این باور غلط آنچنان پیش رفته بودند که بسیاری از مسلمانان مناسک و اعمال واجب خود را در خفا انجام می‌دادند، زنان بی‌حجابی را نشانه ترقی می‌دیدند و بسیاری از مردم از ادعای اسلام و مسلمانی شرم داشتند. در چنین فضایی رهبر کبیر انقلاب نهضت و انقلابی را آغاز کرد که به این نگرش خط بطلان کشید و حتی در نامه‌ای که بعدها به گرباچف داد فروپاشی نظام کمونیسم را قبل از همه نوید داد.

آیت الله سید مهدی میرباقری در ادامه خاطرنشان کرد: این همه خون پاکی که برای احیای اسلام ناب محمدی ریخته شده تنها برای حفظ این انقلاب نیست که این انقلاب پیش‌درآمد و آغاز قیام حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحناه فدا است و ما باید ممهدون و زمینه‌ساز انقلاب وی باشیم.

وی افزود: این انقلاب نه تنها سبب شکست قدرت تک صدایی تمدن غرب شده که اینک خود رقیب سرسخت آن شده و نتیجه این همه مقاومت و ایثار را در روشن شدن مرزبندی‌های اعتقادی می‌توان به وضوح دید. یک سو اسلام ناب محمدی که پرچمدار آن ایران است و سویی دیگر اسلام آمریکایی که با جناح‌بندی اسلام ترکیه‌ای و وهابی و داعش سعی دارند در ظاهر یک اسلام آمریکایی، تمدن غرب را بر جامعه حاکم کنند.

آیت الله میرباقری در پایان با اشاره به خدعه جدید غرب در ورود به جنگ نرم اظهار  داشت: دشمن بدون هزینه و بسیار نرم وارد میدانی شده که سعی دارد آرمان ظهور را از جامعه شیعه و از این انقلاب بگیرد و این وظیفه ماست که ایران را به عنوان ام‌القری اسلام حفظ کنیم و تنها به فکر کشور و سرزمین خود نباشیم که هزینه ظهور بیش از اینهاست و اگر شیعه این هزینه را نپردازد، پس چه کسی قرار است این چراغ را تا زمان ظهور روشن نگه دارد؟

وی افزود:  ما باید در برابر این جریان داخلی که مدام القا می‌کند، وظیفه ما تمام شده و اینک فقط باید به فکر کشور خود باشیم، ایستادگی کنیم و باور کنیم ما از ابتدای این نهضت سه گام مهم را برداشته‌ایم: برقراری نظام اسلامی، بیداری اسلامی در دنیای اسلام و بیداری معنوی برای ظهور. اینک ما تازه به میانه راه و به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی مهمی قرار گرفته‌ایم که اگر استقامت نکنیم موفق نخواهیم شد و دشمن از درون ما را مصادره خواهد کرد. آن وقت است که باید از خود بپرسیم: پس چه کسی جواب این همه خون را خواهد داد؟ و آیا اصلا ارزش داشت که صرفا برای آبادی یک کشور یا تبدیل آن به یک امپراطوری قدرتمند در منطقه این همه خون پاک ریخته شود؟! مسلما برای هدفی مقدس‌تر این همه شهید به اسلام تقدیم شد و ما باید در جهت حفظ همان آرمان که زمینه‌سازی قیام ظهور حضرت حجت (عج) است، ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 263


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise