آرشیو، 19 فروردینفروردین 1394 - 19:32

ایجاد فرصت‌های برابر در جامعه برای زنان

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری البرز، گفت: اکنون دیگر حضور زن در عرصه‌های مختلف تهدید نیست بلکه فرصتی است که برای خدمت به جامعه فراهم شده، از این رو دولتمردان به دنبال ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان در عرصه‌های مختلف هستند.

کرج - امید بانوان؛ «بی بی عصمت سرفرازی» در نمایشگاه دستاوردها و تولیدات زنان فردیس که در روستای فرخ آباد زیبادشت برگزار شد، با اشاره به دیدگاه بنیان گذار جمهوری اسلامی درباره زنان افزود: امام راحل به مشارکت بانوان و حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور، مومنانه معتقد بودند.

وی اظهار کرد: حضور فعال و پرشور مردم آسیب‌ها و توطئه‌‌های دشمنان را از نظام جمهوری اسلامی دور می‌کند، همچنین امام راه سومی برای زنان مسلمان باز کردند که تحجر و ابتذال را رد کرده و زنان مسلمان ایرانی را به سوی راهی سرشار از پویایی و سرزندگی هدایت کرده‌اند.

سرفرازی با اشاره به نقش زنان در توسعه پایدار از دیدگاه امام خمینی (ره)، گفت: زنان به توجه به فرمایش حضرت امام باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند یعنی حضور در عرصه‌های تصمیم‌گیری و مدیریتی و سایر موضوعات داشه باشند.

وی افزود: اکنون دیگر حضور زن در عرصه‌های مختلف تهدید نیست بلکه فرصتی است که برای خدمت به جامعه فراهم شده، از این رو دولتمردان به دنبال ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان در عرصه‌های مختلف هستند.

مدیر کل امور بانوان استانداری البرز، ادامه داد: امروز افراطی‌گری تبعیص و خشونت در جامعه به ویژه در حوزه زنان پذیرفتنی نیست پس باید از این فضای ایجاد شده که در سایه انقلاب اسلامی برای حضور پویای زنان مسلمان ایجاد شده، با ارتقا توانمندی‌های جامعه زنان گام‌های مستحکم برای توسعه همه جانبه و پایدار برداشت.

وی با بیان تاثیر انکار ناپذیر زنان در استواری و تحکیم خانواده، گفت: حضرت امام می‌فرمایند قرآن کریم انسان ساز و زنان نیز انسان سازند اگر حضور آنها نباشد، جامعه به انحطاط می‌رود.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 274


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise