آرشیو، 5 خرداد 1394 - 19:28

تقدیر آیت‌الله صافی از اقدام ارزشی بانوی حافظ قرآن

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پی اقدام جالب یک بانوی حافظ قرآن اصفهانی در مسابقات بین‌المللی اردن، در تماس تلفنی با این حافظ قرآن، از وی تقدیر کرد.

 کرج - امید بانوان: ایسنا نوشت؛ هاجر مهرعلیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: در مدت یک سال توانستم قرآن را حفظ و در مسابقات ملی زیادی شرکت کنم و حائز رتبه‌های برتر شوم.

وی ادامه داد: طی سال جاری در مسابقاتی که در کشور اردن و از سوی همسر پادشاه این کشور برگزار شد، شرکت کردم. این مسابقه هر سال با حضور بانوان قاری و حافظ قرآن در این کشور برگزار می‌شود.

این بانوی حافظ قرآن با اشاره به فضای این دوره از مسابقات، گفت: در این مسابقات هر یک از بانوان از کشورهای مختلف در جایگاه حضور یافته و به قرائت قرآن در حضور آقایانی از کشور اردن که در مراسم حضور داشتند، می‌پرداختند.

مهرعلیان، با بیان این‌که «به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات و به همراه همسر خود حضور یافته بود» ادامه داد: زمانی که نوبت بنده برای حضور در جایگاه و قرائت قرآن با صوت رسید، اولا با حجاب کامل در جایگاه حاضر شده و ثانیاً از آقایان حاضر در جلسه درخواست کردم تا در زمان اجرای بنده، چون صدای نامحرم است، جلسه را ترک کنند، آنها نیز پذیرفته و از جلسه خارج شدند.

این بانوی حافظ قرآن اضافه کرد: هنگام اجرای من که بسیار مورد استقبال حضار قرار گرفت، وقتی خواستند صدای مرا ضبط کنند نیز از این کار جلوگیری کردم.

وی خاطرنشان کرد: قصد من صرفا حضور در مسابقه قرآن نبود و هدف اصلی‌ام بیشتر تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) بود و قرار بود که در هنگام شروع برنامه‌ام، مطلبی را از امام علی (ع) بیان کنم که در آن موقع شرایط مهیا نشد.

مهرعلیان افزود: بعد از بازگشت از مسابقات اردن، این اقدام بنده مورد استقبال برخی از بزرگان قرار گرفت و این حرکت را تحسین کردند، اما متاسفانه هیچ کدام از مسئولان در این زمینه حرکتی انجام ندادند.

وی که از تماس تلفنی آیت‌الله صافی بسیار خرسند و شوق‌زده بود، گفت: زیباترین و بالاترین تقدیری که از حرکت بنده شد توسط آیت‌الله صافی گلپایگانی بود که بر من منت نهادند و مستقیما تماس گرفتند.

این بانوی حافظ قرآن، تقدیر و تماس تلفنی آیت‌الله صافی را بزرگترین رویداد زندگی خود دانست و خاطرنشان کرد: معظم له در این تماس تلفنی ضمن تشکر از حرکت بنده به خاطر اقدام ارزشی در این مسابقه بین المللی، بر اهتمام بیشتر به انس با قرآن و ادامه این مسیر تاکید کردند.

مهرعلیان که با خبرنگار حوزه نیوز،‌ گفت‌ و گو می‌کرد، ابراز امیدواری کرد: حرکتی که آغاز شده در دیگر مسابقات مربوط به بانوان هم از سوی خواهران ایرانی رعایت شود تا مبلغان خوبی برای اهل بیت(ع) باشند. همچنین افرادی که گام در مسیر قرآن نمی‌گذارند، با خلوص نیت وارد این عرصه شوند تا شاهد اثرگذاری فوق العاده آن در زندگی خود باشند.

انتهای پیام/

کدخبر: 31


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise