آرشیو، 19 فروردیناردیبهشت 1394 - 19:25

ارتباط کمبود ویتامین D مادر و ابتلای نوزاد به ام اس در بزرگسالی

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد کودکان مادرانی که در طول دوره بارداری دارای ویتامین D بسیار پایین بوده‌اند بیشتر در معرض ابتلا به ام اس در دوره بزرگسالی قرار دارند.

کرج - امید بانوان: مهر نوشت؛ دکتر «دنیل اسکوپسکی»، عضو تیم تحقیق از بیمارستان کوئینز نیویورک، در این باره می‌گوید: «نمی‌توانیم بر اساس این مطالعه بگوییم که میزان پایین ویتامین D موجب بروز ام اس در نوزادان می‌شود. بلکه این مطالعه تعیین کننده مرحله‌ای برای تحقیقات بعدی است تا دریابیم که آیا دریافت ویتامین D بیشتر در طول دوره بارداری موجب کاهش ریسک ابتلا به ام اس می‌شود.»

بیماری ام اس با تاثیر بر مغز و نخاع فرد منجر به بروز علائمی نظیر ضعف ماهیچه، عدم هماهنگی و تعادل، مشکلات بینایی، و مشکل در تفکر و حافظه می‌شود.

محققان دانشگاه هاروارد با بررسی صدها فرد فنلاندی دریافتند افرادی که مادرشان دارای ویتامین D کافی در ابتدای بارداری نبود، در مقایسه با سایر افرادی که مادرشان دارای میزان ویتامین D کافی بود، 90 درصد بیشتر در معرض ابتلا به ام اس قرار داشتند. به گفته تیم تحقیق، این موضوع بیانگر این مطلب است که کمبود ویتامین D در طول دوره بارداری موجب افزایش ریسک ابتلا کودک به ام اس در سنین بالاتر می‌شود.

کدخبر: 338


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise