آرشیو، 6 خرداد 1394 - 19:28

بررسی اعتیاد در زنان و کودکان در نهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خبر داد: بررسی اعتیاد در زنان و کودکان در نهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد

کرج- امید بانوان: مهرخانه نوشت؛ معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: مهم‌ترین اولویت‌ها در این کنگره پیشگیری و مداخلات روانی و اجتماعی است و این‌که فضایی برای ارتقا و افزایش کیفیت مداخلات زمینه بحث و تضارب اندیشه‌ها فراهم شود.

دکتر محسن روشن‌پژوه در گفت و گویی از برگزاری نهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد در شهریور امسال خبر داد و گفت: این کنگره، بزرگ‌ترین رویداد علمی مرتبط با حوزه اعتیاد کشور است تا فرصتی فراهم شود حوزه‌های مرتبط از جمله درمان‌گران، کارشناسان، پژوهش‌گران، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان گرد یکدیگر جمع شده و در خصوص دستاوردهای روز، چالش‌های اعتیاد، نحوه مواجهه با آن و رویکردهای نوین صحبت کنند.

وی به ابعاد گسترده و محورهای متنوع این کنگره اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت‌ها در این کنگره پیشگیری و مداخلات روانی و اجتماعی است و این‌که فضایی برای ارتقا و افزایش کیفیت مداخلات زمینه بحث و تضارب اندیشه‌ها فراهم شود. معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: علاقه‌مندان فرصت دارند تا تاریخ بیستم خرداد مقالات خود را ارسال کنند. سازمان بهزیستی بنا به مأموریت خود در جهت توسعه دانش و حمایت از رویکردهای علمی و نوین در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد قصد دارد هدایای ویژه‌ای به مقالات و پژوهش‌های تخصصی با محور پیشگیری اولیه اعطا کند.

روشن‌پژوه با بیان این‌که این کنگره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود، خاطرنشان ساخت: قصد داریم رویکردهای نوین پیشگیری در اعتیاد را توسط پژوهشگران در این کنگره مطرح و اثربخشی آن را به نمایش بگذاریم تا تأثیر معناداری بر رویکردهای پیشگیرانه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس محورهای این کنگره از مهمان‌های خارجی دعوت به‌عمل خواهد آمد. تاکنون دعوت و حضور تمامی مهمانان نهایی نشده‌ است و پس از حضور قطعی، می‌توان در این خصوص اطلاع‌رسانی کرد.

این کنگره در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی و در محورهای ابعاد شناختی اعتیاد، اختلالات همراه روان‌پزشکی در اعتیاد، ارزیابی آزمایشگاهی و سنجش مواد محرک، اعتیاد در زنان، اعتیاد در کودکان و نوجوانان، اعتیاد در گروه‌های خاص، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، اعتیاد و مسایل اجتماعی، اعتیاد و مسایل قانونی، بیولوژی اعتیاد، پرستاری و مددکاری در اعتیاد، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد، پیشگیری از اعتیاد، درمان و بازتوانی در اعتیاد، رفتارهای اعتیادی، روان‌درمانی‌های اعتیاد، ژنتیک و اپی‌ژنتیک، سیاست‌ها و برنامه‌ها در کاهش تقاضا، کاهش آسیب، مشکلات جسمی در مصرف مواد و مصرف الکل و عوارض آن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 34


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise