آرشیو، 1 اردیبهشت 1395 - 19:19

این که می‌گویند خدا زنان را برای مردان آفریده، مصیبت بزرگی است

نماینده زن عضو مجلس خبرگان قانون اساسی گفت: به زن‌بودن خودتان فکر کنید. انسان‌ها حرمت دارند. آقایان محترم هستند، اما این‌که به نام اسلام می‌گویند خدا زنان را برای مردان آفریده، مصیبت بزرگی است.

خدا به مادر موسی گفت فعلاً به موسی شیر بده و هر وقت ترسیدی او را در جعبه‌ای در رود نیل بینداز. این مادر چه قدرت و شخصیتی دارد که فرمان خدا را اجرا می‌کند، اما وقتی دید سبد موسی به سمت فرعون می‌رود، نزدیک بود جان بدهد. خدا فرمود ما این بچه را به تو برمی‌گردانیم و او را از مرسلین قرار می‌دهیم. این سر الهی برای زن گفته می‌شود، اما هنوز در رادیو و تلویزیون و... می‌شنویم که می‌گویند سر خود را به زن نگویید.

 کرج- امید بانوان:  مهرخانه نوشت؛  همایش نیم‌قرن مجاهدت و اندیشه‌ورزی ویژه نکوداشت منیر گرجی؛ قرآن‌پژوه و تنها زن نماینده عضو مجلس خبرگان قانون اساسی، به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در محل کتابخانه ملی برگزار شد.

منیر گرجی که از برگزاری مراسم نکوداشت خود بی‌اطلاع بود و با تصور حضور در یک نشست قرآنی در جمع حاضر شده بود، طی سخنانی گفت: با حرف‌هایی که درباره من زدند و در شأن من نبود، شرمنده شدم.

پیامبر اسلام کسی بود که از ذره تا کهکشان را برای بشر توصیف می‌کند و به قول خداوند ایشان بالا رفت و به حدی رسید که خداوند به ایشان گفت به مردم بگو «انما انا بشر مثلکم».

چه کسی گفته اسلام زن را خار کرده و توی سر زن زده؟

او افزود: چه کردیم به نام اسلام و چه می‌کنیم؟ بیدار شویم. مسایلی که گفته می‌شود، اسلام نیست. می‌گوید «یا ایها الناس» و بشریت را خطاب قرار می‌دهد. من یک بشر مانند شما هستم. از آن طرف خداوند می‌گوید اگر بخواهد یک کلمه به ما ببندد، من گردنش را با وتین می‌زنم. چه کسی گفته اسلام زن را خار کرده و توی سر زن زده؟ بیدار شویم. 1400 سال پیش با ناس سخن می‌گوید نه فقط با مؤمنان. با ناسی که نفخت فیه من روحی.

سر الهی برای مادر موسی گفته می‌شود

این قرآن‌پژوه عنوان داشت: در سوره قصص آمده فرعون خود را برتر از همه می‌دید و مردم را تقسیم‌بندی می‌کرد که یا با من هستید یا خیر. او بر این اساس یک عده را از همه چیز محروم کرده بود. خدا فرمود ما اراده کردیم بر این مستضعفین منت گماریم و آن‌ها را وارث همه جهان کنیم. این اراده بسیار سخت است. چگونه اجرا می‌شود؟ بنی‌اسرائیل مردان را می‌کشتند و زنان را زنده نگه می‌داشتند. پدر موسی را هم کشته بودند. خدا به مادر موسی گفت فعلاً به موسی شیر بده و هر وقت ترسیدی او را در جعبه‌ای در رود نیل بینداز.

این مادر چه قدرت و شخصیتی دارد که فرمان خدا را اجرا می‌کند، اما وقتی دید سبد موسی به سمت فرعون می‌رود، نزدیک بود جان بدهد.

خدا فرمود: ما این بچه را به تو برمی‌گردانیم و او را از مرسلین قرار می‌دهیم. این سر الهی برای زن گفته می‌شود، اما هنوز در رادیو و تلویزیون و... می‌شنویم که می‌گویند سر خود را به زن نگویید. گرجی خاطرنشان کرد: چرا ما این‌طور شدیم؟ چرا گذاشتیم ما را تحریم کنند؟ انبیا زحمت کشیدند و رنج بردند. خدا برای اهل ایمان یعنی حتی برای حضرت محمد (ص) زن فرعون را مثال می‌زند که به خدا گفت خانه‌ای در بهشت به من بده و مرا از فرعون و عمل او نجات بده. در مورد مریم و عیسی هم صحبت می‌کند. درست است که انبیا خیلی بزرگوار هستند، اما کسانی که گوش به حرف انبیا می‌دهند هم انسان‌های بزرگی هستند.

او در ادامه گفت: به زن‌بودن خودتان فکر کنید. انسان‌ها حرمت دارند. آقایان محترم هستند، اما این‌که به نام اسلام می‌گویند خدا زنان را برای مردان آفریده، مصیبت بزرگی است.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 396


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise