آرشیو، 2 خرداد 1395 - 19:16

اعتبارات وزارت ورزش برای حمایت از سمن‌های حوزه جوانان کم است

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: اعتبارات وزارت ورزش برای حمایت از سمن‌های حوزه جوانان بسیار کم است. بودجه‌ای که سال 94 به این موضوع اختصاص داده شد، حدود یک میلیارد تومان بود و امیدواریم امسال افزایش داشته باشد.

کرج - امید بانوان:  فارس نوشت؛ رضا حجتی  در مورد نحوه حمایت وزارت ورزش و جوانان از سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان از طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان بر اساس یک شیوه‌نامه حمایت می‌کند. بر این اساس موضوع طرح‌ها مشخص می‌شود و امسال موضوعات کسب و کار اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان بیشتر مد نظر قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در شورای داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد. بعد تصمیم گرفته می‌شود که به هر طرح تا چه میزان کمک شود و بعد از آمدن اعتبارات، کمک‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

در زمان سازمان ملی جوانان اعتبارات در این بخش خوب بود اما در زمان وزارت ورزش و جوانان اعتباراتی که به سازمان‌های مردم نهاد جوانان اختصاص پیدا کرده است بسیار کم است.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: بودجه‌ای که برای سال 94 به این موضوع اختصاص داده شد، حدود یک میلیارد تومان بود و برای سال 95 قول داده شده است که حدود 3.5 میلیارد تومان برای حمایت از سازمان‌های مردم نهاد اختصاص داده شود و باید منتظر تخصیص این بودجه از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه باشیم.

حجتی ادامه داد: پایان دولت دهم 50 سمن معتبر در حوزه جوانان داشتیم و هم اکنون بیش از 1200 سمن داریم با پایش‌های انجام شده می‌توان گفت حدود 90 درصد این سمن‌ها فعال هستند اما نظارت و ارزیابی دقیق بر عملکرد این سمن‌ها در جشنواره «اتفاق 3» که نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 410


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise