آرشیو، 4 فروردین 1395 - 19:15

یونان بدترین کشور اروپایی برای زنان شاغل

گزارش تازه‌ای درباره برابری جنسیتی در محیط‌های کاریِ 18 کشور اروپایی نشان می‌دهد که وضعیت یونان از همه‌جا بدتر است.

کرج - امید بانوان: ایسنا نوشت، نتیجه‌ بررسی تازه‌ای درباره‌ برابری جنسیتی در محیط‌های کاری در اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که سه کشور اسکاندیناوی سوئد، نروژ و فنلاند در میان 18 کشور اروپایی مورد بررسی وضعیت بهتری دارند. آلمان وضع چندان خوبی در این رده‌بندی ندارد و در رتبه‌ 15 جدول جای می‌گیرد.

موسسه‌ پژوهشی "گلاسدور" که این گزارش را منتشر کرده، اعلام کرده است که بدترین وضعیت و بیشترین نابرابری جنسیتی در محیط کار در کشورهای ایتالیا، یونان و ایرلند به چشم می‌خورد.

به گزارش دویچه‌وله، این موسسه وضعیت برابری جنسیتی را در 18 کشور واقع در اروپا و همچنین ایالات متحده‌ آمریکا با تعیین 12 شاخصه بررسی کرده است.

نسبت تعداد زنان در محیط‌های کاری، شمار زنانی که مسئولیت‌هایی در رده‌های مدیریتی دارند، شکاف جنسیتی در استخدام زنان و مردان با مدرک تحصیلی یکسان و شکاف جنسیتی درآمد برای زنان بچه‌دار برخی از این شاخصه‌ها بوده‌اند. پیش از این "سازمان جهانی کار" در گزارش مفصلی اعلام کرد که نابرابری دستمزد زنان در برابر همتایان مرد خود تا دست‌کم 70 سال دیگر نیز از بین نخواهد رفت. سازمان جهانی کار تاکید کرده بود که وضعیت تبعیض‌آمیز علیه مادران به‌مراتب بدتر است.

موسسه‌ پژوهشی گلاسدور در گزارش خود تاکید کرده است که در تلاش است تا درباره‌ وضعیت موجود با "شفافیت" به افکارعمومی و دولت‌ها اطلاع‌رسانی کند و دولت‌ها را تشویق کند که سیاست‌های خود را بهبود بخشند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 415


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise