آرشیو، 21 تیر 1396 - 16:54

بانوان کرج همگام با حجاب همدل با عفاف

به مناسبت گرامیداشت روز عفاف و حجاب بانوان کرج بعد از راهپیمایی، در تالار نژاد فلاح گرد هم آمدند تا بار دیگر بیعت خویش با سرآمد اسوه بانوان عالم را محکم‌تر کنند.

کرج - امید بانوان: سردار مولایی  فرمانده سپاه استان البرز، در آغاز این این تجمع ضمن ارج نهادن به مقام شامخ حضرت زینب (س) حفظ حجاب را از احکام صریح اسلام و اطاعت از آن را واجب دانست و اظهار داشت: امروز حجاب دیگر انتخاب فردی نیست بلکه سلاحی در دست دشمن محسوب می‌شود و اگر آن را نادیده بگیریم، مسلما دشمن در این مبارزه فرهنگی پیروز خواهد شد.

وی افزود: امنیت این مرز و بوم مرهون خون شهدایی است که با حفظ حجاب باید آن را پاس داشت. جوابی به چرایی حجاب و ابعاد آن حجت الاسلام سرلك، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر در جمع بانوان کرج که به مناسبت روز عفاف و حجاب گرد هم آمده بودند، ضمن گرامیداشت این روز به تشریح یازده شبهه در مورد حجاب پرداخت و ‌اظهار داشت: «اولین سوالی که مرتب در جامعه مطرح می شود این است که آیا ما مسئله‌ای مهم‌تر از حجاب نداریم؟ که شما اینقدر روی آن تأکید دارید! » وی در پاسخ به این سوال گفت: مسلما مسائلی زیادی وجود دارد ولی باید حجاب را نیز در بسته مشکلات جامعه به عنوان اهم مسائل در نظر گرفت.

وی ضمن اشاره به ۴ کلیدواژه مهم خدا، حجاب، رهبری و ولایت فقیه در وصیت‌نامه شهدا حجاب را حکم و دستور خداوند متعال و یونیفرم بندگی خدا دانست. وی در مورد ابعاد حجاب اظهار داشت: حجاب ۴ بعد دارد: حجاب در گفتار اعم از انتخاب صحیح کلمات و طرز صحبت کردن و حتی نحوه برخورد در دنیای مجازی اعم از نحوه کامنت گذاری‌ها، استفاده از استیکرها و حتی انتخاب نوع پروفایل. حجاب در رفتار  که متأسفانه دیده شده حجاب ظاهری وجود دارد ولی رفتار و نگاه بعضی با حجاب نیست.

وی در ادامه به حجاب در تماس و حجاب در لباس اشاره کرد و افزود: خداوند زن را زیباتر از مرد خلق کرد و به زبان دیگر می‌توان گفت: زن نماد معشوق بودن خداوند است که در ادبیات و عرفان، شعرا و عرفا بسیار به این مرحله پرداخته‌اند.

از آنجایی که اول جذبه و بعد جاذبه بوجود می‌آید می‌توان این گونه نتیجه گرفت که حکم حجاب آمده تا دسترسی به زنان را کمتر سازد و در فضایی که حجاب و محدودیت وجود دارد، عشق بهتر متبلور می‌شود.

وی در مورد فلسفه حجاب و حیا و وجوب آن بر مرد و زن تاکید کرد: روابط انسانها بر اساس جنسیت نیست بلکه بر اساس روابط انسانی است و حفظ حیا بر هر دو لازم‌الاجرا می‌باشد.

وی ادامه داد :متاسفانه برخی از شاخصه‌های والای اجتماعی در جامعه امروز افول کرده از جمله حجاب؛ ولی کار ضعیف فرهنگی در این مورد به مراتب از کار نکردن بدتر است چرا که ذات و ماهیت انجام کار فرهنگی سخت است.

وی افزود: دو طایفه کمر فرهنگ این مرز و بوم را شکستند: دوستداران افراطی که با رفتارهای نادرست خود افراد را از دین زده می‌کنند و از سویی دیگر افرادی که خارج از مرزها با ساخت و تولید سریالها و فیلم‌های ضد حیا و مخالف با موازین خانواده با نادیده گرفتن ازدواج و ... در حال نابود کردن ارزشها هستند.

 

کدخبر: 430

عکاس: معصومه علی اکبر

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise