آرشیو، 7 مرداد 1396 - 16:49

طرح آمایش سرزمینی استان البرز با نظارت جهاد دانشگاهی انجام شد

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز یکی از مهمترین اقدامات این واحد را نظارت بر تدوین طرح آمایش سرزمینی استان البرز عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی البرز با توجه به پتانسیل این استان در زمینه‌های علمی، فناوری، صنعتی و کشاورزی، برنامه‌های مهمی را برای برنامه ششم توسعه خود در نظر گرفته است.

کرج -امید بانوان: دکتر «سیدعلی اکبر هاشمی‌راد» ، به نزدیک بودن سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی استان البرز با سه معاونت و یک دفتر از همان ابتدای شکل‌گیری در راستای اهداف و رسالت جهاد دانشگاهی گام برداشته است.

هاشمی‌راد افزود: جهاد دانشگاهی البرز در جهت ایجاد توازن و تعادل در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تجاری‌سازی و اشتغال فعالیت‌هایی را در سرلوحه کار خود قرار داده تا به اهداف عالیه خود در استان البرز برسد.

وی در ادامه به ظرفیت خوب استان البرز در زمینه‌های مختلف برای فعالیت جهاد دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی استان البرز، نظارت بر طرح آمایش سرزمینی استان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با بیان اینکه استان البرز قطب صنعت، کشاورزی و علم و فناوری کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: به همین دلیل با توجه به این پتانسیل‌ها در استان، زمینه‌های مهمی را شناسایی و برای برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان البرز گفت و تصریح کرد: با توجه به این وضعیت، جهاد دانشگاهی البرز با دارا بودن سه گروه پژوهشی و در راستای اهداف بلند مدت خود، مجوز تاسیس پژوهشکده علوم اجتماعی و شهری را دریافت کرده است.

هاشمی‌راد به تجربیات جهاددانشگاهی البرز در پژوهش‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های ملی و شاخصی همچون طرح پیمایش ملی خانواده، طرح بررسی ویژگی‌های شخصیتی، ‌اجتماعی و اعتقادی زندانیان کشور و طرح مولفه‌ها و تعیین کننده‌های شادکامی مردم استان البرز، تجربیات خوبی را برای پیشبرد طرح‌های محوله در اختیار پژوهشگران این واحد قرار داده است.

وی در ادامه گفت: این واحد در حوزه آموزشی نیز با در اختیار داشتن مرکز آموزش‌های کوتاه مدت، آموزش تخصصی کارکنان دولت و آموزش‌های بلند مدت با دو مرکز علمی کاربردی در زمینه‌های فناوری اطلاعات، هنر و کسب‌و‌کار فعالیت‌های خوبی را هم در زمینه آموزش و هم در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز به حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: فرهنگ، محور و مبنای اصلی فعالیت‌های این نهاد است و در حوزه‌های مختلف جهاد این رویکرد به عنوان یک رویه نهادینه شده است. هاشمی‌راد ادامه داد: حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز با طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع و نوآورانه فرهنگی همواره تلاش داشته است نقشی اثرگذار در جامعه دانشگاهی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انسانی متعهد، متخصص و خو گرفته با فرهنگ جهادی و توجه به ارزش‌های اسلامی و همچنین خودباوری، رمز موفقیت جهاد دانشگاهی است.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 438


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise