آرشیو، 11 مرداد 1396 - 23:59

افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه جامع علمی - کاربردی

به پاس بیست و پنجمین سال تأسیس دانشگاه علمی- کاربردی نمایشگاهی از دستاوردهای این دانشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

کرج - امید بانوان: دکتر سید صاحب سادات حسینی رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان البرز، در گفتگویی تلفنی به خبرنگار «امید بانوان» گفت: ربع قرن از تأسیس این دانشگاه گذشته و به پاس قدردانی از این همه سال خدمت آموزشی صادقانه، نمایشگاهی از دستاوردها و توانمندی‌های مراکز علمی- کاربردی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است.

در این رویداد علمی – فرهنگی که با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم افتتاح شد، 220 مرکز علمی‌- کاربردی از تمام استان کشور1200 دستاورد خود را ارائه کرده‌اند که بسیاری از این دستاوردها به تولید انبوه رسیده و قابل فروش می‌باشد.

وی با اشاره به پیوند محکم دانشگاه‌های علمی - کاربردی با صنعت، مراکز کشاورزی و هنری اظهار داشت: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه دستاوردها، بازارچه کارآفرینی نیز برقرار است که بستر ارتباط بین مراکز علمی – کاربردی با بخش صنایع، کشاورزی و مراکز هنری را برقرار کرده است.

وی افزود: با وجود اینکه مراکز علمی-کاربردی در بخشی از صنعت کشور ورود کرده است ولی با صنایع دیگر ‌نیز می‌تواند ارتباط و تعامل پویایی داشته باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان البرز در بخشی از سخنانش به تمدید مهلت پذیرش ثبت‌نام دانشگاه‌های علمی – کاربردی اشاره کرد و گفت: به دلیل تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه علمی – کاربردی تا 19 مردادماه، در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه درباره ارائه دوره‌ها، کدرشته‌ها و رشته‌های محلی نیز خدمات و توضیحاتی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

سید صاحب سادات حسینی حضور البرز در این نمایشگاه را قدرتمند توصیف کرد و گفت: از استان البرز ١٦ مرکز در این نمایشگاه شرکت کردند که بیش از 210 طرح از این نمایشگاه یعنی یک پنجم طرح‌ها مربوط به استان البرز است که تمام آنها جدید هستند. به عنوان نمونه مرکز آموزش علمی – کاربردی شركت توليدی قند کرج علاوه بر طرح‌های خود، قریب 100 طرح از طرح‌های به نتیجه رسیده استارت‌آپ‌ها را نیز در این نمایشگاه ارائه کرده است. در مجموع450 متر زمین، غرفه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی را به خود اختصاص داده است و دو طرح از طرح‌هایی که امروز با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم رونمایی شد، مربوط به استان البرز بود.

دكتر سادات حسینی به پیشرفت علمی دو مرکز آموزش علمی - کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت: کار بسیار خوبی که در این مقطع صورت گرفته اینست که کارها و طرح‌های کارشناسی ارشد به تولید انبوه رسید.

شایان ذکر است این نمایشگاه از سه‌شنبه 10 مردادماه تا جمعه 13 مرداد در نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.  

انتهای پیام/ 

کدخبر: 447


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise