آرشیو، 28 مرداد 1396 - 18:22

180 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزستی هستند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور می‌گوید: 180 هزار خانواده زن سرپرست خانوار، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که این زنان و فرزندان آنان از تمام خدمات از جمله مستمری و خدمات درمانی ، خدمات ایجاد اشتغال و ودیعه مسکن بهره‌مند می‌شوند.

کرج - امید بانوان؛ ایرنا نوشت؛ «حبیب الله مسعودی فرید» افزود: براساس آمار جدید سرشماری مربوط به سال 95 ، بالغ بر دو میلیون و 600 هزار خانواده زن سرپرست در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1390 به تعداد 2 میلیون و 500 هزار خانواده زن سرپرست داشتیم که اکنون حدود 10 درصد این آمار افزایش یافته است.

وی پیش از این گفته بود 5.5 درصد از 2 میلیون و 500 هزار خانوا زن سرپرست خانواده در کشور (معادل 137 هزار و 500 نفر) را دخترانی تشکیل می‌دهند که هرگز ازدواج نکرده‌اند.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، از دو و نیم میلیون نفر، حدود 71 درصد آنان به دلیل فوت همسر، خانواده زن سرپرست شده‌اند.

مسعودی فرید افزوده بود، حدود 10 تا 11 درصد این زنان نیز به دلیل طلاق، سرپرست خانواده شده اند و حدود 10 تا 11 درصد دیگر به دلیل داشتن شوهر از کارافتاده و دارای معلولیت، سرپرستی خانواده خود را به عهده گرفته‌اند.

به گفته وی، برخی زنان سرپرست خانواده نیز دارای همسر هستند اما همسر آنان به دلایل مختلف در کنار آنان نیست یا هست اما سرپرستی خانوار را برعهده نمی گیرد؛ در برخی موارد همسر این زنان ممکن است زندانی یا معتاد باشد یا اینکه خانه را رها کرده باشند که ما به آنان «زنان سرپرست خانوار دارای همسر» می‌گوییم.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 463


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise