آرشیو، 29 مرداد 1396 - 12:30

موهای نرم و شفاف با معجون روغن زیتون و عسل

روغن زیتون به عنوان نرم کننده و کنترل شوره مو خوب است. این روغن اسیدهای چرب تک اشباع شده با فواید آنتی اکسیدانی دارد، همچنین ویتامین A و E موجود در روغن زیتون به حفظ رطوبت و ترمیم پوست و مو کمک می کند.

کرج - امید بانوان؛ میزان نوشت؛ روغن زیتون و عسل برای سلامت مو مفید است. عسل قرن هاست که برای حفظ زیبایی پوست و مو استفاده می شود. روغن زیتون نیز برای سلامت بدن و زیبایی مفید است. همچنین ترکیب روغن زیتون و عسل درمانی آسان بوده که خواص بسیاری برای موها دارد.

تاریخچه عسل

هزاران سال است که عسل و زنبور عسل بسیار ارزشمند تلقی می شوند. براساس انجمن عسل امریکا، عسل در نزد مصریان یک کالای باارزش بود که آن را به خدایان خود پیشکش کرده یا به عنوان ماده ی در مومیایی استفاده می کردند. زنبورداری در میان مردم مصر، یونان و رومانی رواج داشت. نخستین گزارشات از نگهداری کندوی عسل به سال ۲۴۰۰ قبل از میلاد در معبد خورشید نزدیک قاهره برمی گردد. براساس انجمن عسل امریکا، کلئوپاترا معمولا با شیر و عسل استحمام می کرد، همچنین همسر امپراتور رومانی از شیر و عسل برای زیبایی صورتش بهره می برد.

فواید روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان نرم کننده و کنترل شوره مو خوب است. این روغن اسیدهای چرب تک اشباع شده با فواید آنتی اکسیدانی دارد، همچنین ویتامین A و E موجود در روغن زیتون به حفظ رطوبت و ترمیم پوست و مو کمک می کند.

فواید عسل

براساس انجمن ملی عسل امریکا، عسل باعث حفظ رطوبت و جذابیت مو شده، به طوریکه انتخاب خوبی برای موهای خشک و آسیب دیده محسوب می شود. براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه آمستردام، عسل ویژگی های ضد میکروبی دارد که یک پاک کننده ی موثر است. همچنین عسل در مقابل طیف وسیعی از باکتری ها موثر خواهد بود.

دستورالعمل

براساس توصیه انجمن ملی عسل در امریکا، عسل و روغن زیتون برای نرم کردن موها کاربرد دارد. نصف فنجان عسل را با یک چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط کرده و در صورت نیاز می توانید این ترکیب را در مایکروویو به مدت ۱۵ ثانیه گرم کنید. با کمک انگشتان دست موهای مرطوب خود را به این مخلوط آغشته کرده و با حوله ای سر را بپوشانید و پس از ۳۰ دقیقه موها را آبکشی نمایید.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 473


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise