آرشیو، 9 شهریور 1396 - 13:19

البرز یکی از سه استان برتر در جذب دانشجوی علمی - کاربردی

سومین گردهمایی رؤسای استانی دانشگاههای علمی – کاربردی کشور در پردیس کشاورزی کرج برگزار شد.

علم و فناوری- امید بانوان؛ دکتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تأکید بر کیفی‌سازی برنامه‌های جامع علمی کاربردی که در بعضی استانها به خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: امسال ثبت نام‌های مراکز به موقع انجام شد. مقطع کاردانی علمی - کاربردی به اتمام رسید و کارشناسی همچنان در حال انجام است که در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

وی این امر را به فال نیک گرفت و تأکید کرد همانطور که به نظم در ثبت‌نام رسیدیم، باید به نظم در آغاز کلاسها نیز برسیم که یکی از خواسته‌های مهم مراکز می‌باشد. وی به ثبت نام در بهمن‌ماه سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: بهمن ماه امسال هم پذیرش خواهیم داشت و هم تلاش خواهیم کرد مسیر مأموریت گرایی را افزایش دهیم. وی وضعیت پذیرش استانها را یکسان ندانست و میانگین ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاههای علمی – کاربردی سراسر کشور را 20 درصد عنوان کرد.

وی البرز را یکی از سه استان برتری دانست که 30 درصد جذب دانشجو داشته‌اند. دکتر امید به حذف دوره پیش دانشگاهی در آینده نزدیک اشاره و عنوان کرد: سال آینده به دلیل حذف دوره پیش‌دانشگاهی عملا ورودی از آموزش و پرورش نداریم، لذا شایسته است وضعیت کیفیت‌گرایی و آموزشهای لازم کاربردی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: این موضوع در کنار چالشی که برای ما  ایجاد می‌کند، فرصتی نیز بوجود می‌آورد که در راه اصلاح مسیر خود با استفاده از زمان و پتانسیل کافی که داریم بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

دکتر امید با بیان اینکه سطح دانشگاه جامع علمی – کاربردی از سطح استاندارد هم بالاتر است تأکید کرد: با یک بازنگری کلی در تشخیص نیاز متقاضیان می‌توان رشته‌های جدیدی را تعریف و تبیین کرد.  اگر در این زمینه با کمبود اساتید هم مواجه شدیم با بازنگری‌های صورت گرفته می‌توانیم برای بهمن ماه امسال یا سال آینده فراخوانی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور همچنین به تقویت زیرساختها و سطح کیفی و کمی مراکز نیز تأکید کرد و اظهار داشت: هر مرکز یک تعریف جامع و مشخصی دارد و باید این حداقل‌ها در تمامی مراکز رعایت شود و امید است که در سال تحصیلی 96- 97 تمام مراکز علمی – کاربردی از این امتیازات و ظرفیت‌ها برخوردار باشند.

وی در ادامه به تداخلاتی که در عملکرد و نوع فعالیت بعضی مراکز دولتی و غیر دولتی بوجود آمده بود، اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از بررسی‌های صورت گرفته قرار شد مراکز وابسته به موسسات، طبق روال قبل زیر نظر موسسات و واحدها فعالیت کنند و مراکز غیر دولتی که زیر نظر موسسات نیستند، مستقیما زیر نظر واحدهای استانی قرار گیرند؛ گرچه با تحقق این امر مسئولیت واحدهای استانی سنگین‌تر می شود ولی سبب خواهد شد مراکز از تسهیلات و جایگاه حقوقی محکم‌تری برخوردار شوند.

در حاشیه سومین گردهمایی رؤسای استانی دانشگاههای علمی – کاربردی کشور،‌دکتر محمد حسین امید هچنین در نشست خبری شرکت کرد و به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد. وی در آغاز سخنان خود به امضای دو تفاهم‌نامه مهم بین دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور و استانداری البرز و سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه ظرفیت و پتانسیل لازم برای هم‌افزایی بیشتر در جهت رفع نیازهای استان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به 30 مرکز استان البرز و 200 مرکز در تهران گفت: با این هم‌افزایی و تعامل می‌توان تمام نیازهای این استان را به تمام مقاطع در رشته‌های مختلف صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و ... تعمیم داد. دکتر امید در پایان با تأکید مجدد بر گسترش برنامه‌های توسعه کیفی، ایجاد مراکز رشد، هویت بخشی به مراکز علمی - کاربردی، مهمترین اهداف این دانشگاه را در سطح کشور خاطرنشان و ابراز امیدواری کرد در برنامه ششم توسعه شاهد رشد دانشجویان در این مراکز باشیم.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 497


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise