آرشیو، 29 شهریور 1396 - 00:11

نماینده البرز از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور سخن گفت

افزایش اختیارات استانها/ حمایت مدیران کشور

آئین تودیع و معارفه استانداران البرز صبح دوشنبه در تالار نژادفلاح کرج برگزار شد.

کرج - امید بانوان؛  عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مدیریت و حسن خلق سید حمید طهایی که سه سال و نیم سکان استانداری البرز را در  دست داشت، اظهار کرد: البرز دارای نیروهای خوب و ارزشمندی است که می‌توانند در مدیریت بهتر به شما یاری برسانند.

 ما نمی‌گوییم هر استانی دایره خاص خود را داشته باشد چون معتقدیم ایران سرای ما می‌باشد ولی باید اختیارات کنونی فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌ها گسترش یابد و این اختیار به عقلای استان داده شود تا با اعتماد به بخش خصوصی بسیاری از اهداف تدوین شده اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

وی با بیان ویژگی‌های خاص البرز ادامه داد: البرز از نظر سوق‌الجیشی، جایگاه اقتصادی و موقعیت سیاسی دارای ویژگی‌های خاصی است که می‌تواند قطب گردشگری، اقتصادی و صنعتی باشد. البرز حدود 4 دهم خاک کشور و بیش از 20 درصد جمعیت ایران را به خود اختصاص داده است؛ کمتر از 1 درصد راههای ایران از البرز می‌گذرد ولی 17 درصد بار ترافیکی کشور را به دوش می‌کشد. بیش از 6000 شهید و 5000 هیئت مذهبی دارد و از نظر موقعیت سیاسی به عنوان مکمل پایتخت محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرج در خانه ملت، با اشاره به کارهای انجام شده در این مدت اظهار داشت: با هماهنگی با مسئولان هزار و 500 تخت بیمارستانی به تجهیزات پزشکی استان افزوده شد، با همکاری با خیرین مدرسه‌ساز، تعداد مدارس استان افزایش و شیفت‌ مدارس کاهش یافت.

عزیز اکبریان با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند به مشکلات کشور به ویژه حل مسائل اقتصادی بپردازد، اظهار داشت: لازم است با توجه بیشتر به اصل اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی برای برون‌رفت از این مشکلات تلاش کرد.

وی در پایان با تأکید بر اصل همدلی گفت بهتر است به مدیران دل و جرئت بیشتری دهیم، همه را به دید متخلّف ننگریم ولی با متخلّف به طور جدی برخورد کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 516


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise