آرشیو، 29 شهریور 1396 - 00:34

برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شد

در آستانه هفته دفاع مقدس نشست خبری سردار اسلامی برگزار شد.

البرز - امید بانوان؛ سردار ابوالفضل اسلامی با بیان همزمانی ایام ماه محرم و دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و اعلام کرد این برنامه‌ها با رژه نیروهای مسلح استان، ساعت 9 صبح روز 31 شهریور حدفاصل میدان فجر و پل شهدای پلیس آغاز خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ضمن قدردانی از خانواده‌های معزز شهدا اظهار داشت: بزرگواری شهیدان شامل حال خانواده شهدا نیز شده است و بسیار دردناک و مایهٔ تأسف است که بعد از این همه سال که از اتمام دفاع مقدس می‌گذرد، هنوز خانوادهٔ شهدایی هستند که در مضیقه مالی به سر می‌برند و با انواع چالش‌های روحی روبرو هستد.

وی از مسئولین امر درخواست کرد که با پیگیری بیشتر وضعیت خانوادهٔ شهدا ذره‌ای از دین خود را به شهدا ادا کنند. غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای استان البرز، کلنگ‌زنی پروژه ساماندهی قبور شهدای امامزاده محمد (ع)، نواختن زنگ مقاومت هم‌زمان با بازگشایی مدارس، برگزاری تئاتر خیابانی و نشست تخصصی کتاب از جمله برنامه‌های فرهنگی خاص دفاع مقدس بود که سردار اسلامی به آن‌ها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ساخت باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس در البرز که قرار است «مرکز فرهنگی دفاع مقدس» نام‌گذاری شود، به دلیل مجاورت با تهران و قرار گیری در محل عبور 14 استان از نظر موقعیت فضایی و مکانی دارای ویژگی خاصی است که سبب شده است نه تنها مردم استان البرز از آن بهره‌مند شوند که مسافران نیز از این امکان برخوردار شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در مورد تشکیل ساخت این مرکز گفت: طبق توافقات صورت گرفته ساخت ابنیه و بنای این موزه در سه فاز ساخته خواهد شد و بعد از آن تجهیز این بنا انجام می‌گیرد. وی ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های صورت گرفته مقبره شهدای گمنام، ساخت نمادین مسجد خرم‌شهر، پانوراما، تالار و سالن همایش، پاسگاه مرزی و یک دکل دیده‌بانی است در این باغ موزه ساخته شود.

سردار اسلامی در پایان به تشکیل انجمن راویان دفاع مقدس اشاره کرد که بیش از 140 استاد در مقطع ارشد و دکترا آموزش دیده‌اند که در دانشگاه‌ها تدریس کنند و همچنین بالغ بر 200 راوی نیز برای مدارس آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش سبک زندگی اسلامی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس باید از کودکی ترویج شود نه از دوره دانشگاه، افزود: متأسفانه قشر جوان در این موضوع بسیار ضعیف هستد که یکی از علل آن بی‌برنامگی در تدوین برنامه‌های کلی تربیتی و آموزشی در سطج کشور است.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 518

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise