آرشیو، 31 شهریور 1396 - 23:54

طرح محرم یار کلید خورد

 در آستانه محرم الحرام، ماه مهر و آغاز هفته دفاع مقدس سرهنگ بیات در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و ضمن اعلام آخرین اخبار و رویدادهای اخیر در این حوزه، به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

کرج - امید بانوان؛  سرهنگ بیات ضمن عرض تسلیت عزاداری سید و سالار شهیدان، ابتدا به تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری و برگزاری تکایا اشاره کرد و اظهار داشت: امسال جهت بهبود وضعیت ترافیکی در سطح شهر و همکاری مؤثرتر هیئات مذهبی و نیروی انتظامی طرح «محرم یار» را اجرایی کردیم و از هیئت‌های عزاداری سطح شهر درخواست کردیم حدود 5 تا 10 درصد از افراد معتمد خود را با کاور ویژه «محرم یار» به ما معرفی کنند که به عنوان پلیس افتخاری در کنار ناجا باشند تا هم از نظر نظم و امنیت بیشتر تکایا و هم از نظر ارتقای نظم در ترافیک شهر و معابر شاهد شرایط مطلوبتری باشیم.

جانشین نیروی انتظامی البرز افزود: محرم‌یارها به ما در رصد مراسم و محل برگزاری تکایا نیز کمک می‌کنند تا اولاً مشخص شود چه کسانی و کجا نذری می‌دهند تا با مشکلات بهداشتی و تغذیه‌ای روبرو نشویم؛ ثانیاً نظم بیشتری در تکایا و معابر برقرار شود.

وی با تذکر اینکه احتمال دزدی از منازل به جهت ترک سکنه و رفتن به مجالس عزاداری ممکن است افزایش یابد، افزود: تمهیدات مؤثری برای پیشگیری از این گونه اتفاقات صورت گرفته است ولی مردم باید همکاری لازم را با ما داشته باشند. نه تنها در این ایام که در طول سال باید خود مراقبتی بیشتری صورت گیرد، استفاده از دوربین مدار بسته و دقت در نگهداری خودروها و رها نکردن آنها بدون سرنشین توصیه می‌شود. به ویژه که سارقان بالکن‌رو و ‌یا افرادی که از طریق ریموت کنترل وارد منازل می‌شوند، زیادتر شده است.

سرهنگ محمد کریم بیات در مورد زمان عزاداری و اعمال محدودیت‌های ترافیکی گفت: برای برگزاری مراسم معمولاً ساعت دقیقی مشخص نیست ولی معیاری داریم که از وقت عرفی و ‌شرعی نیمه شب نگذرد و تا ۱۲ شب پایان یابد. همچنین در نظر داریم محدودیت‌های ترافیکی را اعمال کنیم و راههای جایگزینی برای خودرو ها مقرر کنیم تا با رعایت ترتیب و توالی تعیین شده با مشکلی روبرو نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح مدارس در آغاز مهر اشاره کرد که هر ساله صورت می‌گیرد و گفت: نیروی انتظامی در ماه اول با تمام توان شیفت‌بندی شده تا با ساماندهی سرویس‌ مدارس هم تردد مدارس نظم و امنیت بیشتری بگیرد و هم با گشت‌هایی که در حاشیه مدارس صبح و عصر صورت می‌گیرد، امنیت بیشتری برقرار شود.
 
انتهای پیام/ 

کدخبر: 523

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise