آرشیو، 1 مهر 1396 - 15:52

«بهشت» و «ملکوت» در کرج

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری کرج از برگزاری مسابقه عکس موبایلی با عنوان «بهشت» همزمان با فرارسیدن ماه محرم خبر داد.

کرج - امید بانوان؛ مهر نوشت؛ احمد خیری  با اشاره به برگزاری مسابقه «بهشت» در دو بخش گفت: بخش اول با عنوان «بهشت» شامل فضای داخلی هیئت با محوریت سیاه‌پوش کردن هیئت، تکریم پیرغلامان هیئت، نظم و امنیت هیئت، مشارکت جوانان و شیوه‌های عزاداری قومیت‌های مختلف است.

بخش دوم این سوگواره با عنوان «ملکوت» با محوریت فضای بیرونی هیئت ازجمله اخلاص عزاداری، رعایت حقوق دیگر شهروندان در مراسم‌های خیابانی، اطلاع‌رسانی‌ها و رعایت نظافت بیرونی است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری کرج افزود: سوگواره عکس هیئت، مواردی چون استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال فرهنگ عزاداری و هیئت، ‌فراهم آوردن بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف سوگواره، ترغیب هنرمندان عکاس فعال در راستای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با هیئت‌ها و مراسم مذهبی، ایجاد ارتباط و تعامل بین هنرمندان و هیئت‌ها، شناسایی، سازمان‌دهی و رشد استعدادهای نهفته در هیئت‌ها را از جمله اهداف خود قرار داده است.

خیری با اشاره به اینکه به‌ تمامی شرکت‌کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه می‌یابد، گواهی شرکت اهدا خواهد شد، اعلام کرد: در پایان و پس از داوری به شش اثر برتر در دو بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

وی به مقررات شرکت در سوگواره اشاره کرد و با تأکید بر اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی عکاسان و علاقه‌مندان آزاد است، گفت: این سوگواره فقط پذیرای عکس‌هایی است که با تلفن همراه ثبت‌شده باشند، شرکت در سوگواره فقط از طریق فضای مجازی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: عکس‌ها باید بدون تغییر در اندازه ارسال شود، ویرایش اثر تا آنجا که به جنبه استنادی عکس خدشه‌ای وارد نکند، قابل‌قبول است. خیری تأکید کرد: آخرین‌مهلت ارسال اثر به سوگواره پایان ماه محرم (مهرماه سال جاری) خواهد بود.

کدخبر: 527


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise