آرشیو، 16 مهر 1396 - 10:38

«تأمین امنیت زنان» لایحه‌ای سرگردان

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: با توجه به تأخیر یک سال و نیم دولتی‌ها در ارائه لایحه تامین امنیت زنان، امیدوارم این لایحه هر چه سریع‌تر به مجلس تقدیم شود.

کرج - امید بانوان؛ طیبه سیاوشی شاه عنایتی در اشاره به روند بررسی لایحه «تأمین امنیت زنان» گفت: ما از ابتدای مجلس دهم تاکنون در انتظار دریافت این لایحه هستیم، و این در حالی است که دولت به دلیل اعمال اصلاحیه‌های متعدد توسط کارشناسان هنوز آن را به مجلس ارسال نکرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تأخیری که دولت در بررسی و ارائه لوایح دارد ادامه داد: این لایحه از جمله لوایحی بوده که بخش اعظمی از جامعه در انتظار نتیجه بررسی‌های صورت‌گرفته بر روی آن هستند، اما با وجود اینکه دولت بارها در مورد ارسال آن به مجلس اطلاع‌رسانی کرده‌، تاکنون آن را به مجلس ارسال نکرده‌اند و آخرین اخباری نیز که در این رابطه دریافت کرده‌ایم، ارسال آن به قوه قضاییه بوده است.

تصویب لایحه‌ای با تامین دو هدف امنیت زنان و تحکیم بنیان خانواده

سیاووشی تصریح کرد: در این لایحه بهبود وضعیت زندگی بخشی از زنان جامعه مدنظر قرار گرفته است، که یا بزه‌دیده بوده یا افرادی هستند که به‌طور مداوم با انواع خشونت مواجه می‌شوند، از این رو این لایحه به دنبال آن است که امنیت تمام زنان جامعه حتی در چارچوب زندگی خصوصی که دارند نیز تأمین شود، چراکه هم‌اکنون مهم‌ترین خشونت رایجی که علیه زنان وجود دارد، عدم‌ آرامش آنها در خانواده است که اغلب به دلیل وابستگی عاطفی یا اقتصادی که دارند از اعلام آن اجتناب می‌ورزند.

وی تأکید کرد: تصویب لایحه تأمین امنیت زنان باید در صورتی محقق شود که به تمام جوانب حمایتی از این قشر بپردازد، در عین حال به تحکیم بنیان خانواده‌ها نیز منتهی شود.

عضو فراکسیون زنان یادآورشد: البته در شرایط کنونی این امیدواری وجود دارد که لایحه تأمین امنیت زنان به دلیل اینکه از سوی دولت فرستاده می‌شود، در جلسه صحن با اقبال مواجه شود، چراکه نمایندگان برای همکاری با دولت به آن رای می‌دهند.


انتهای پیام /

کدخبر: 542


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise