آرشیو، 10 فروردیناردیبهشت 1396 - 16:57

رایحه امید در فضای کاری بانوان شاغل در مدیریت شهری کرج پیچید

نخستین نشست ویژه زنان شاغل در شهرداری کرج که به همت مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج برگزار شد.

کرج- امید بانوان؛ سارا دشتگرد در نخستین نشست ویژه زنان شاغل در شهرداری کرج که به همت مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: توانمندسازی بانوان مدیریت شهری و ارتقای جایگاه مدنی بانوان با درک صحیح شهردار کلانشهر کرج رقم خورده است و رایحه امید را در فضای کاری بانوان شاغل در این مرکز فراهم کرده است.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ارتقاء جایگاه بانوان به عنوان یکی از ارکان جدی مدنیت و تحول اجتماعی و توسعه شهر را نصب‌العین اساسی خود قرار داده‌ام، اظهار داشت: متاسفانه در طول سالیان متمادی تفکر اشتباهی در مورد حضور بانوان در جامعه، مبدا بسیاری از تصمیم گیری‌های نادرست شد و هنوز همان تفکر نادرست آمار بانوان بیکار را در آمار افراد جویای شغل به حساب نمی‌آورد!

وی افزود: در حالی که هر روز از مشکلات اقتصادی می‌شنویم اما عده‌ای که از تک نان آور بودن خانوار و آثار سوء آن درجامعه صحبت کنند بسیار کم است.

وی افزود: متاسفانه ذهن‌های بسته هر وقت بحث فرصت حضور بانوان در حوزه اشتغال مطرح و از استقلال اقتصادی بانوان صحبت می‌شود، ابراز نگرانی می‌کنند؛ در حالی که مفهوم خانواده توانمند با مشارکت همه اعضا محقق خواهد شد. وی با بیان اینکه جایگاهی که ما امروز در آن قرار داریم حاصل شایستگی‌ها و توانمندی‌های ذاتی بانوان است اما این که جامعه مردسالار این جایگاه را برای ما به رسمیت شناخته حاصل زحمات بانوان گرانقدری است که جوانان برومند خویش را برای این مرز و بوم قربانی کرده‌اند.

دشتگرد ضمن بیان آماری از میزان تحصیلات و تعداد بانوان شاغل در شهرداری کرج گفت: در کل 718 بانو در شهرداری کرج شاغل هستند که از این تعداد 3 نفر مدرک دکتری، 132 نفر فوق لیسانس، 327 نفر لیسانس، 75 نفر فوق دیپلم، 102 نفر دیپلم، 8 نفر زیر دیپلم هستند که  متاسفانه فقط 6 دهم درصد از این زنان استخدام کشوری هستند.

وی در پایان این نشست ابراز امیدوری کرد بانوان در قدم اول با تثبیت، بهبود و نمایش توانمندی‌های خود قدم اول را بردارند و در گام بعدی اعتماد جدی به سایر بانوان همکار داشته باشند و تصریح کرد: در هر جایگاهی که اکنون حضور دارید، حاصل اعتماد دیگران است. پس اعتماد را به سایر بانوان نیز تقدیم کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 569


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise