آرشیو، 10 فروردیناردیبهشت 1396 - 18:52

استقبال مدیریت شهری از

حضور بانوان در «طراحی سیما و منظر شهری» و «محیط زیست»

اولین جلسه از «سلسله نشست‌های بررسی مسائلی بانوان شهر کرج» با محوریت «نخستین نشست ویژه بانوان شاغل در شهرداری کرج» برگزار شد.

کرج - امید بانوان؛ در این نشست اصغر نصیری شهردار کرج، سارا دشتگرد رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر ، فریده بزنی عضو شورای شهر، اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی، منصور وحیدی عضو شورای شهر کرج و همچنین مسئولین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج و ‌جمعی از فعالان حقوق زنان در سالن ابن سینای تالار  نژاد فلاح حضور داشتند.

جلسه مذکور با سخنرانی سارا دشتگرد رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج آغاز شد و پس از سخنرانی پر انگیزه «ماهرخ فلاخی» بانوی موفق و کارآفرین کشوری،  اصغر نصیری شهردار کلانشهر کرج نیز از نقش و ‌جایگاه مهم بانوان در کشور سخن گفت.

نصیری ابراز امیدواری کرد که نوع تخصص و ‌تحصیلات برای انتخاب کار بانوان به عنوان یک ارزش در تصدی سمتها و‌ مسئولیتهای مهم در نظر گرفته شود.

وی ظرافت اندیشه  و ‌استمرار کاری بانوان را مهمترین وجه تمایز کار آنان با آقایان دانست و‌ همبستگی بین بانوان مدیریت شهری را نقطه عطفی برای شناخت بانوان توانمند عنوان کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز همه واقف هستند که زنان علاوه بر آن نقش مدیریتی که در کانون گرم خانواده ایفا می‌کنند و خود سبب یک همبستگی و پیوستگی در جامعه و ارتقای توانمندی‌های نسل آینده می‌شود، در جامعه نیز نقش آفرینی می‌کنند. بانوان به دلیل نوع احساس  و انگیزه فطری خود هرگز دنبال طرح زحمات خود و یا درخواست مزد در قبال آن نیستند.

شهردار کلانشهر کرج با  تاکید بر اینکه حضور بانوان در مدیریت شهری در دو ‌بخش «طراحی سیما و منظر شهری» و «محیط زیست» با توجه به ظرافت و‌ سلیقه ذاتی بانوان  بیشتر مورد استقبال  قرار می‌گیرد، از بانوان فعال در این زمینه خواست تا بر اساس علاقه خود،  مدیریت شهری را در این زمینه یاری دهند.

در ادامه مادر شهیدان جعفری که از افتخارات این مرز و بوم هستند به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از آن با حضور مسئولین حاضر در جلسه از زحمات بانوی فعال کارآفرین در استان البرز و مادر شهید گرانقدر و همچنین از بانوان زحمت کش در سازمان آتش نشانی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/  

کدخبر: 570

روزنامه‌نگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise