آرشیو، 18 فروردین 1397 - 13:17

توئیت «ملیندا گیتس» درباره «کاهش باروری زنان در ایران»

 ملیندا گیتس در توئیتی سریعترین کاهش نرخ باروری زنان در تاریخ جهان را از آن زنان ایرانی دانست.

کرج - امید بانوان؛ تسنیم نوشت؛  تسنیم، «بیل گیتس» مؤسس و صاحب کمپانی مایکروسافت، یکی از ثروتمندترین انسانهای روی زمین است.

وی در چرخشی عجیب و با راه‌اندازی «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» در پوشش اقدامات خیریه و عام المنفعه، به صورت جدی به دو مقوله «واکسیناسیون» و «غذا» در سطح جهانی ورود کرده است.

ملیندا گیتس در توئیتر خود را این گونه معرفی می‌کند: هماهنگ‌کننده بنیاد بیل و ملیندا گیتس، تاجر و مادر. یاری‌کننده مردم در زندگی سازنده و سالم. گیتس در این مسیر با متولیان سنتی جهانی‌سازی غذا ــ مانند خانواده راکفلر ــ همراه و حتی در مقاطعی شریک شده است.

تأسیس بزرگترین انبار مرجع بذر جهان در مجمع‌الجزایر «سوالبارد» نروژ ــ با مشارکت پادشاه نروژ و بنیاد راکفلر ــ از جمله این اقدامات است. گیتس به همراه جمعی از متمولان (بخوانید زرسالاران) بین‌المللی عمیقاً معتقد است کره زمین ظرفیت جمعیت فعلی دنیا را ندارد، لذا تصریح می‌کند با به کارگیری ابزارهای مختلف ــ از جمله تغذیه و واکسیناسیون ــ باید به کاهش این جمعیت مبادرت کرد. اسناد منتشره به روشنی حاکی از آن است کشورهای افریقایی و همچنین کشورهای مستقل ــ مانند ایران ــ هدف اصلی این برنامه قرار دارند.

گزارش سایت خزانه بذر سوالبارد (که چند سال قبل با مشارکت گیتس و راکفلرها بنا شده) از دیدار بیل‌گیتس و نخست‌وزیر نروژ در سال 2013 بسیار قابل تأمل است. این سایت می‌نویسد: «نروژ و بنیاد بیل و ملیندا گیتس، با همکاری هم تسهیلاتی فراهم کرده‌اند که کاهش قیمت را برای برنامه «تنظیم خانواده» در پی داشته است.

برای مثال ارائه ایمپلنت پیشگیری از بارداری مقرون‌ به صرفه، در کشورهای در حال توسعه را می‌توان نام برد.» برهمین اساس ملیندا گیتس با انتشار یک نمودار در توئیتر خود در اظهارات تکان‌دهنده‌ای می‌نویسد: سریعترین کاهش نرخ باروری زنان در طول تاریخ جهان مربوط به ایران است، جایی که در دهه 1990 میلادی، کارخانه کاندوم جهان بوده است.

 

گراف منتشر شده نشان می‌دهد، طی 15 سال، متوسط نرخ باروری هر زن ایرانی از 7 فرزند به 1.6 فرزند کاهش یافته است.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 575


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise