آرشیو، 12 شهریور 1397 - 11:36

فریبا محمدیان: 

تلاش می‌کنیم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یک موضوع ورزشی بماند

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اهتمام این وزارت بر حضور بانوان در عرصه های مختلف ورزشی گفت: تلاش می کنیم حضور بانوان در ورزشگاه ها یک موضوع ورزشی بماند.

کرج - امید بانوان؛  برنا نوشت ؛ فریبا محمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با اشاره به حضور بانوان در 35 رشته ورزشی در محل برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: حوزه ی فوتبال با دیگر حوزه ها، متفاوت است متولیان متعددی دارد و ما تلاش می کنیم تا زیر ساخت های مورد نیاز را برای تحقق این موضوع فراهم کنیم.

وی درخصوص حضور بانوان در برخی از بازی های فوتبال گفت: در برخی از استان ها که درجه اهمیت بازی های فوتبال، کمتر است، کارمان راحت است؛ اما در بازی های حساس این موضوع متفاوت است.

وی از تدوین سیاست های چهارگانه برای توسعه ورزش بانوان در کشور خبر داد و گفت: این سیاست ها شامل افزایش سهم ورزش در اوقات فراغت بانوان ، افزایش سهم ورزش بانوان در تامین نشاط با تغییر سبک زندگی زنان به سمت ورزش، افزایش سهم بانوان در ارتقای عزت و هویت ملی و... است.

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان ما به دنبال بهره‌مندی درست از مرجعیت‌های رسمی ورزش هستیم، دختران سرآمد که به عنوان الگو مطرح هستند، تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و حتی در اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی به عنوان الگو به جامعه معرفی می‌شوند، به دنبال این هستیم تا افراد نام‌آور ورزشی بتوانند رشد کنند و به خدمات اجتماعی خود برسند.

وی بیان کرد: توسعه باشگاه های ورزشی در حوزه بانوان، توسعه مربیگری های ورزشی بانوان و گردشگری ورزشی را نیز با جدیت در حال گسترش دادن هستیم.

همچنین ورزش های همگانی را برای بانوان عزیزمان، تسهیل می سازیم و برنامه هایی را در این راستا، عملی کرده ایم تا تندرستی خانواده ها را در پی داشته باشد. محمدیان با اشاره به افزایش آمار بانوان ورزشکار کشور گفت: طی سال گذشته بیش از ۵ میلیون نفر از بانوان در فعالیت‌های ورزشی قهرمانی و همگانی شرکت داشتند که از این تعداد یک و میلیون نفر در حوزه ورزش های قهرمانی فعال هستند.

وی با اشاره به حضور مناسب ورزشکاران زن در بازی های آسیایی افزود: بانوان ورزشکار ما خوشبختانه توانستند دختران ایرانی، عزت و اقتدار خود را به رخ آسیا کشیدند.

وی بازی های آسیایی را گام بزرگی برای ورود به المپیک 2020 عنوان کرد و گفت: ما همان جدیت را برای المپیک دنبال خواهیم کرد که البته استان‌های کشور در تقویت ورزشکاران همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 604


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise