آرشیو، 17 شهریور 1397 - 18:00

تدوین برنامه‌های کارگروه بانوان ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گفت: برنامه های کارگروه بانوان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بر مبنای خدمت محوری تدوین شود.

کرج- امید بانوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، مریم اسماعیلی فرد در ابتدا توضیحات مبسوطی را در خصوص اهمیت و ضرورت تشکیل کارگروه بانوان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان البرز ارائه داد، افزود: هدف از این نشست برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ارائه کارنامه چهل‌ساله جمهوری اسلامی در اصول بنیانی، شعارها، ارزش‌ها و عملکردها است.

وی تصریح کرد:  پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. هر انقلاب، جامعه و یا فردی به 40 سالگی برسد به بلوغ و رشد و تکامل و تعالی رسیده است، بنابراین الزام به پاسداشت و کوشش در راستای بازخوانی و تبیین مبانی اصول ، آرمان ها و دستاوردهای این انقلاب الهی، امری اجتناب ناپذیر می باشد.

وی در ادامه با اشاره به  شعار محوری ستاد با عنوان «افتخار به گذشته – امید به آینده» ، افزود: در نسل امروز باید افتخار به گذشته و امید به آینده را که جزء تاکیدات مقام معظم رهبری «مدظله» می باشد را نهادینه کنیم و با ایجاد فضایی پرنشاط و پویا در سال « حمایت از کالای ایرانی» ، مراسم 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی را با شکوهتر از همیشه برگزار نماییم.

در ادامه وی ضمن اشاره به دستور کار دوم جلسه، ضمن تشکر از اداراتی که برنامه های پیشنهادی خود را به دفتر اعلام نمودند از بقیه ادارات خواستند تا در زمان تعیین شده برنامه های شاخص پیشنهادی خود را به دفتر امور بانوان اعلام نمایند .

همچنین ایشان  تاکید نمودند: تمام فعالیت ها و برنامه ها باید مستدل، منطقی و باورپذیر برای عموم مردم باشد و سعی بر آن شود تا در این برنامه ها از ابزار هنر و نمایش برای ماندگاری فعالیت ها استفاده گردد.

ستاد بانوان استان برای گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های ویژه ای از جمله معرفی مادران نمونه  دختران - برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی برای زنان به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی - مسابقات مختلف در بخش های فرهنگی مانند کتابخوانی، مسابقات هنری و ورزشی بین بانوان استان - رسیدگی به معیشت و رونق کسب و کار زنان سرپرست خانوار در راستای برگزاری نمایشگاه های مختلف از عرضه کالاها و تولیدات دست ساز زنان سرپرست، برگزاری کلاس های آموزشی کارآفرینی و اقتصادی عنوان نمودند. وی همچنین از دیگر برنامه های امور زنان در سال جاری را جمع آوری بانک اطلاعات مربوط به امور بانوان در بخش های مختلف به منظور تصمیم گیری برای برطرف کردن مشکلات زنان استان را بیان نمودند.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ گردید:

*  اعلام  برنامه های شاخص ادارات کل در خصوص  پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی.

* نشست گفتمان بین نسلی با موضوع دستاورد های 4 دهه پیروزی انقلاب اسلامی در فرمانداریهای مناطق 16 گانه استان در مناسبتهای ملی و مذهبی.

* اجرای برنامه های کمیته بانوان و خانواده در ادارات و دستگاههای اجرایی و فرمانداریها  از هفته دولت تا پایان سال 97، تحت عنوان «در راستای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی » مطرح گردد.

* برگزاری نشست های تخصصی با محوریت نقش زنان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و دستاوردهای آنان در مناسبت های ملی و مذهبی.

* برپایی نمایشگاه هنری و تجسمی استانی با موضوعیت نقش زنان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و دستاوردهایشان با همکاری ادارکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حوزه هنری و بسیج هنرمندان در هفته دفاع مقدس و دهه مبارک فجر.

* ارائه گزارش عملکرد و دستاوردهای  دستگاه اجرایی در حوزه زنان، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ( چهار دهه انقلاب )،  به صورت بروشور.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 607


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise