آرشیو، 8 مهر 1397 - 13:08

هفتمین طرح ملی دادرس در کرج اجرایی شد+ عکس

هفتمین دوره طرح ملی دادرس به همت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزاررت آموزش و پرورش به صورت نمادین در استان البرز انجام شد.

کرج - امید بانوان؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در این مراسم با بیان اینکه موفقیت این طرح نتیجه همراهی و هم افزایی بسیار خوب بین آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر بوده است، به اهداف و مراحل این طرح و دستاوردهای دانش آموزان البرزی اشاره کرد.  

خسرو ساکی در بخشی از سخنانش از جمله اهداف مهم طرح ملی دادرس را  افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس با تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث دانست و خاطر نشان کرد: بهره مندی از ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش ( شامل نیروی انسانی سرشاری که در بخش دانش آموزی و بخش فرهنگیان وجود دارد) به صورت اضطراری در سایر اماکن و فضاها برای کمک رسانی در زمان وقوع حادثه از دیگر اهداف این طرح می باشد.  

طرح ملی دادرس

  وی هدف دیگر این طرح را توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی و سازمانی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان شجاع، پر تحرک، استوار و صبوری عنوان کرد که می توانند با برخورداری از مهارتهای لازم به کمک سایر هموطنان بشتابند. ارتقا سطح آمادگی، آگاهی و توان امدادی دانش آموزان داوطلب برای کمک رسانی به سایر هموطنان و کاهش آثار زیان بار آن و ترویج فرهنگ ایمنی در بین سایر اقشار جامعه از دیگر اهداف این طرح بود که وی به آنها اشاره کرد. ساکی افزود: با در نظر گرفتن این اهداف دانش آموزان هشت مرحله آموزش می بینند که شامل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی _ ریوی، کنترل خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی ها و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفاء حریق و ایجاد امکانات اسکان اضطراری می باشد.

خسرو ساکی در پایان ضمن بیان دستاوردهای دانش آموزان البرزی در طرح ملی دادرس در دوره های سپری شده به روند توسعه این طرح در استان اشاره و با بیان اینکه تا کنون ۴۳۸ مدرسه در سطح استان مجری طرح بوده اند، برای توسعه بیشتر طرح در سال جاری ابراز امیدواری کرد.

اجرایی شدن طرح مشترک دادرس با سایر ارگان‌ها در سطح کشور

رئیس  سازمان جمعیت جوانان هلال احمر کشور نیز در هفتمین طرح ملی دادرس که در مدرسه کاشانی پور فردیس برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی برای  برقراری تفاهم نامه میان سازمان هلال‌احمر و سایر ادارات اظهار کرد: در آینده نزدیک طرح مشترک دادرس با سایر ارگان‌ها در سطح کشور اجرایی خواهد شد.  

شهای الدین صابونچی - طرح ملی دادرس

  شهاب الدین صابونچی در مورد طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) اظهار داشت: طرح ملی دادرس  برای ما از چند منظر اهمیت دارد. مطالعات نشان داده که سرمایه گذاری روی دانش آموزان و نوجوانان پر بازده ترین و ثمر بخش ترین سرمایه گذاری آموزشی است. چرا که آنان می توانند محیط پیرامون خود را تحت تاثیر قرار داده و خانواده، همسایگان و بستگان را به راحتی آموزش دهند. لذا با این تفکر که اگر بتوانیم دانش آموزان را برای روزهای سخت آماده کنیم، جامعه آماده تری خواهیم داشت، این طرح  از سال 92 کلید خورد.

وی ضمن تقدیر از آموزش و پرورش که طی سالهای اخیر دانش آموزان را از آموزش دانش های غیر کاربردی  دور کرده و به سمت  و سوی دانش های کاربردی و مهارت آموزی سوق داده است، اظهار داشت: آغاز سن مهارت آموزی همین سنین است و هر چه سن بالاتر می رود، آموزش ها تخصصی تر دنبال می شود. اگر فرد مهارتها را به خوبی  فرا بگیرد شاید قادر باشد در روزهای سخت امتحان خوبی پس بدهد.

 

  شهاب الدین صابونچی طرح ملی دادرس  

شایان ذکر است در این مراسم شهاب الدین صابونچی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور، ناصر چرخساز، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز، مهدی مهرور، مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز، خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، فرماندار و اعضای شورای شهر فردیس و جمعی از مدیران و جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز در مدرسه کاشانی پور فردیس حضور یافتند تا از نزدیک شاهد مانور امداد و نجات دانش آموزان باشند. انتهای پیام/

کدخبر: 612

عکاس: معصومه علی اکبر

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise