آرشیو، 17 مهر 1397 - 16:21

بانک اطلاعاتی زنان توانمند از طریق «سامانه دولت زنان» تهیه می‌شود

اولین نشست هم اندیشی بانوان مدیر و توانمند استان البرز به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز در سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد.

کرج- امید بانوان؛ در این مراسم که با حضور عبادالله کامکار معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری البرز، مریم اسماعیلی فرد مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز، عیسی قبادی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و راضیه نظری سرپرست دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری البرز برگزار شد، جمعی از بانوان توانمند دستگاههای اداری استان در جریان آخرین دستاوردها و اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان استان قرار گرفتند.

مریم اسماعیلی فرد ضمن اعلام آغاز به کار سامانه  دولت زنان که به بررسی و کشف استعدادهای زنان توانمند اختصاص دارد از بانوان توانمندی که در حیطه های مختلف قادر به مدیریت امور هستند، تقاضا کرد از طریق ایمیل آدرس « dolatzanan@alborz.ir@ » رزومه و سوابق کاری خود را ارسال کنند تا در جهت تحقق سهم 30 درصدی زنان از مناصب دولتی گام موثری برداشته شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با بیان اینکه بر اساس آمار خود اظهاری اخذ شده از دستگاههای اجرایی و بر اساس سه شاخص  اخذ آمارِ مدیران پایه، مدیران میانی و مدیران ارشد بانو در استان البرز دستگاههای اجرایی برتر در به کارگیری بانوان در مناصب مدیریتی مشخص شدند. اسماعیلی فرد افزود: بر اساس این آمار به ترتیب سه دستگاه بهزیستی استان البرز، آبفای البرز و امور شعب بانک ملی البرز رتبه های برتر را در به کارگیری بانوان در رده های مدیریتی کسب کردند.

همچنین دستگاههایی که به هیچ عنوان از بانوان در این سطح مدیریتی استفاده نکرده بودند نیز اعلام شد تا با آسیب شناسی لازم، این دستگاهها نیز بنا به وظایف ذاتی اداری خود به جذب و پرورش بیشتر بانوان و به کارگیری آنان در رده های مدیریتی بپردازند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار هیچ بانوی مدیری در سطح ارشد در البرز وجود ندارد، اظهار داشت: فقط سه مدیر میانی از میان بانوان منصوب شده است که در استانداری البرز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استاندارد و تحقیقات صنعتی مشغول به خدمت هستند.

اسماعیلی فرد با تاکید ویژه بر شایسته سالاری خاطرنشان کرد: تحقق سهم 30 درصدی زنان از مناصب دولتی که باید تا پایان برنامه ششم تحقق یابد و مطالبه ما برای به کار گیری بانوان به این معنا نیست که چون این افراد زن هستند مدیر باشند، بلکه ما تاکید داریم چون این افراد شایسته هستند، مدیر شوند.

عبادالله کامکار با تأکید بر به کارگیری بانوان در سطوح مدیریتی ابراز کرد: به طور کلی در زمینه  جذب مدیران زن دو گرایش بین مدیران مرد وجود دارد. دسته ای که بیمار هستند و به طور کلی با حضور بانوان مشکل دارند و به درمان شناختی نیاز دارد. دسته دوم نگرش مثبتی نسبت به این امر دارند که باید این اعتقاد و باور در آنان مستحکم شود.

وی به بانوان تاکید کرد: باید گوشه گیری، یاس، نا امیدی و باور عدم ترقی را کنار گذاشته و به کسب این 30 درصد مناصب دولتی برای بانوان اکتفا نکنید، بلکه به ارائه بهترین عملکرد در هر سطحی از فعالیت که هستید بپردازید.

کامکار همچنین تصریح کرد: در ارزیابی مدیران دولتی باید به مدیرانی که از همان ابتدا در پرورش و تربیت مدیران توجه ویژه دارند که از اوصاف مطلوب مدیر پروری می باشد؛ توجه و دقت لازم مبذول شود.

وی به ارتقاء پلکانی در پرورش کارمندان تاکید کرد و افزود: باید در ارزیابی ادارات استان به این مهم نیز توجه ویژه شود و مدیران از به کارگیری نیرو از خارج از  کادر اداری دوری کنند تا بذر نا امیدی بین کارمندان منتقل نشود.

بر اساس پروتکل این جلسه مقرر شد هر یک از بانوان حاضر در این نشست به بیان دیدگاه های خویش در مورد اهمیت نقش بانوان در مشارکتهای اجتماعی و توانایی آنان در اشتغال در رده های مدیریتی بپردازند.

به گزارش امید بانوان؛ آنچه از فحوای کلام بانوان کاملا مشهود بود عدم باور پذیری مردان در قدرت و توانایی زنان، عدم شایسته سالاری لازم در به کارگیری مدیران فارغ از جنسیت و به کارگیری رانتهای مختلف بود که در تصمیم گیری برای انتخاب مدیران تاثیر گذاشته و سبب زیر پا گذاشتن عدالت و شایسته سالاری می شود.

یکی دیگر از گلایه های مشترک بانوان حاضر در این مراسم عدم خودباوری زنان در پذیرش مسئولیت بود. بسیاری بر این باور بودند که نه تنها باور اجتماع باید تغییر یابد که در گام نخست باور و اعتماد خود زنان نسبت خویش باید بهبود یابد.

شایان ذکراست در پایان این جلسه مقرر شد گزارشی از برنامه امروز و آمار احصاء شده از انتصاب بانوان در سطوح مدیریتی در دستور کار جلسه شورای برنامه ریزی استان گزارش شود تا این مطالبه به حق بانوان به گوش مدیران دستگاههای اجرایی برسد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 613


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise