آرشیو، 26 مهر 1397 - 23:03

رئیس سازمان زندان های کشور مطرح کرد:

افزایش 65 درصدی بدهکاران مهریه در زندان‌ها

رئیس سازمان زندان‌های کشور و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، گفت: 65 درصد از زندانیان بدهکار مهریه در زندان‌ها افزایش پیدا کرده اند.

کرج - امید بانوان؛ فارس نوشت؛  اصغر جهانگیر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان البرز که در سالن اجتماعات دادگستری کرج برگزار شد، گفت: در این جلسه از زحمات جبار باقری تقدیر می‌کنیم زیرا، در سال‌های مدیریت خود اقدامات ارزشمندی را برای بهبود حال و زندگی زندانیان به انجام رسانده است.

وی از ادامه همکاری مدیرکل سابق زندان‌های استان البرز در مجموعه حمایت از زندانیان مرکز کشور خبر داد و گفت: اقدامات ارائه شده به زندانیانی که تحت آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند نیازمند شرایط ویژه است و باید آن‌ها را برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه آماده کنیم.

رئیس سازمان زندان های کشور در ادامه بیان کرد: خانواده‌های زندانیان باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، زیرا دو آسیب اجتماعی توسط سرپرست خانواده و جامعه آن‌ها را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد و جا دارد برای کمک به این خانواده‌ها در سراسر کشور فرهنگ‌سازی درست و منطقی انجام شود.

جهانگیر با بیان اینکه بحث انتقال زندان‌ها از کرج کار ساده‌ای نیست، بیان کرد: موضوع انتقال زندان‌های ملی از استان البرز، بررسی شد و قرار بر این شد که این زندان‌ها به جایی دیگر منتقل شود و این معضلی که تبعات زیاد برای استان البرز به ارمغان آورده برای همیشه برطرف شود.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان در این رابطه گلایه دارند گفت: ابراز گلایه‌مندی آنان به حق است و ما نیز برای رفع این مشکل، تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور معضل دیگر استان البرز را در حوزه اشتغال دانست و گفت: طی هفت سال گذشته در حوزه مواد مخدر قدم‌های خوبی در البرز برداشته شد که منجر به کاهش 20 درصدی این جرم شد، همچنین برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید موضوع اشتغال‌زایی در جامعه به مسیر درست و عملی برسد.

جهانگیر ادامه داد: بیش از 70 درصد از سارقین در مناطق حاشیه‌ای سکونت دارند و باید سعی کنیم این افراد دارای شغل مولد شوند که قطعا با این کار، بخش بزرگی از مشکلات کاهش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دوران جوانی استان البرز در حال طی شدن است و باید معضلات را بررسی و رفع کنیم و اداره کل زندان‌ها در استان البرز وجود ندارد که همین مسئله یک مشکل دیگر است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد: اگر چه دولت برای خرید ساختمان ادارات با ممنوعیت مواجه است اما استان‌های نوپا همچون البرز باید مشمول شرایط ویژه شوند تا به سطح توسعه برسند.

 جهانگیربا اشاره به اینکه کاهش جمعیت کیفری یکی از اهداف ما در سازمان است، تأکید کرد: مناطق کمتر توسعه یافته در کشور فراوان است و همین موضوع مشکلات مختلفی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی به وجود می‌آورد، همچنین طرح‌هایی برای جرم زدایی، حبس‌زدایی و قضا‌زدایی در کشور طراحی و اعلام شده است که باید در حد توان به تقویت این طرح‌ها بپردازیم.

وی در ادامه به تورم پدیده‌های مجرمانه در کشور اشاره کرد و افزود: باید فعالیت‌های بیشتری در جامعه داشته باشیم تا از بار مجرمانه کشور کاسته شود، چرا که اگر به تناسب بار جرم، تعداد قاضی و زندان‌ها را افزایش دهیم به نتیجه نخواهیم رسید.

رئیس سازمان زندان‌های کشور افزود: حوزه قضازدایی باید با همکاری مردم توسعه پیدا کند و با فرهنگ‌سازی به صلح، سازش و ایثار برسیم، نباید با کوچک‌ترین اتفاق به حوزه‌های قضایی مراجع کنیم.

جهانگیر از افزایش 69 درصدی بدهکاران مهریه در زندان‌ها خبر داد و یادآور شد: اگر اقدامی برای رفع مشکلات اقتصادی در نظر نگیریم با افزایش هر روزه جرم مواجه خواهیم شد و به یک انفجار در حوزه بروز جرم می‌رسیم که البته رفع این مشکل یک اقدام زیربنایی است و باید توسط دولت انجام شود، برای مثال باید در شرایط خاص همچون کاهش ارزش پول کشور تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است برای زندانیان بسته‌های حمایتی توسط دولت ارائه شود، بیان کرد: باید مدیریت‌های شخصی خود را در سطح کشور تقویت کنیم تا با ارائه برنامه‌های نو به توسعه خدمات بیشتر دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان زندان‌های کشور در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه‌های مختلف کشور با کمک هم به موفقیت خواهند رسید به شرط اینکه با سیاست‌های یگانه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

انتهای پیام/

کدخبر: 623


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise