آرشیو، 14 آبان 1397 - 11:34

زنان آب کاکتوس بخورند!

می دانستید گیاه کاکتوس که در بیشتر خانه ها یافت می شود از خواص و فواید فراوانی برخوردار است که از جمله خواص این گیاه دارویی برای کاهش کلسترول خون و رفع مشکلات پوستی بسیار مفید است.

کرج - امید بانوان؛ فرتاک نیوز نوشت؛ می‌دانستید گیاه کاکتوس که در بیشتر خانه ها یافت می شود از خواص و فواید فراوانی برخوردار است که از جمله خواص این گیاه دارویی برای کاهش کلسترول خون و رفع مشکلات پوستی بسیار مفید است

آنچه باید حتما در مورد خواص آب کاکتوس بدانید

گیاه کاکتوس که در مناطق خشک مکزیکو، کالیفرنیا جنوبی و آریزونا رشد می کنند، اوپونتیا فیکوس ایندیکا نام دارد. نوپال یک ساقه نازک، صاف و بیضی از گیاه کاکتوس است که به عنوان یک سبزی مصرف می شود. در بخش های قبلی بررسی فواید و خواص در نمناک به خواص میوه کاکتوس پرداختیم و این بار نوبت به آب کاکتوس است؛ آبمیوه های گیاهی کاکتوس های تیغ دار قرن هاست که در فرهنگ های لاتین و شمال آمریکا استفاده می شود. آب یک عنصر اساسی در رژیم های غذایی ساکنین آمریکای جنوبی، مکزیکو، اروپا، شرق میانه و در برخی از نقاط هندوستان است.

ارزش تغذیه ای آب کاکتوس:

آب کاکتوس یک دوز مناسب برای تغذیه همه افراد را فراهم می کند. همراه با سطوح قابل ملاحظه پتاسیم، کلسیم، منگنز، مس و آهن، همچنین ویتامین های مختلف و فیتونوتیتیو ها. همچنین یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای آمینه و بتا کاروتن است.

خواص و مزایای آب کاکتوس:

1- آب کاکتوس التهاب مفصلی را تسکین می‌دهد:

آب کاکتوس مهار آمدن لکوسیت هستا، که به عنوان کاتالیزور در پیشرفت بیماری های التهابی عمل می کند. حاوی ویتامین A و B2 و C است که برای افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند بسیار مفید است. خواص ضد التهابی آب کاکتوس برای از بین بردن درد و مبارزه با التهاب مفید است و همچنین سفتی و درد ناشی از آرتریت را کاهش می دهد.

2- آب کاکتوس برای داشتن روده سالم:

این آب به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کند و یک عامل سم زدایی طبیعی است که می تواند در درمان دیورتیکولیت و کولیت استفاده شود.خواص ملین آور این آب آن را می توان به عنوان یک درمان طبیعی برای یبوست استفاده کرد. ماهیت ضد التهابی این آب در کاهش التهاب در مثانه و به ویژه در سنگ های صفراوی و عفونت های مثانه ادراری، کمک می کند.

3- آب کاکتوس برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

مصرف منظم آب کاکتوس به حذف ویروس های مرگبار در بدن کمک می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.سطح بالای فیتوکمیکال شیمیایی در کاکتوس موجب خنثی کردن تومورها و افزایش پاسخ ایمنی بدن می شود. آنتی اکسیدان هایش همچنین در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

4- آب کاکتوس پادزهر طبیعی برای بیماری های پوستی:

آب کاکتوس برای افرادی که مبتلا به بثورات پوستی هستند، تجویز می شود همچنین به درمان چروک و زخم کمک می کنند.

5- آب کاکتوس برای زنان مفید است:

آب کاکتوس فوری بدن را از سموم قاعدگی رهایی می بخشد، در طول دوره قاعدگی زنان درد شکمی را تجربه می کنند. آب کاکتوس همچنین در کنترل تهوع مفید است.

6- آب کاکتوس برای کاهش سطح LDL:

مصرف منظم آب کاکتوس می تواند سطح کلسترول را تقریبا 30% کاهش دهد. آب کاکتوس منبعی غنی از فیبر محلول است که میزان کلسترول LDL را در بدن کاهش می دهد؛ همچنین اکسیداسیون چربی را کاهش می دهد، که از تصلب شریان جلوگیری می کند.

7- آب کاکتوس برای جلوگیری از شروع و ایجاد سرطان:

یک مطالعه نشان داده است که آب کاکتوس دارای توانایی نگهداری سرطان در حالت خفته است این ماده حاوی مواد شیمیایی است که به کاهش سرطان و مهار رشد سلول های سرطانی کمک می کند. آب کاکتوس حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های بتالین است، که عوامل ضد سرطانی طبیعی هستند. می توان آن را به عنوان جایگزینی برای شیمی درمانی استفاده کرد. همچنین مانند رتینوئید مصنوعی کار می کند که در آزمایش های شیمی درمانی استفاده می شود.

8- بدن را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند:

آب کاکتوس یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است، آبش دارای یک فرم نادر از آنتی اکسیدانی است که به نام بتالین شناخته می شود. بتالین رادیکال های آزاد موجود در بدن را از بین می برد و به شما یک اجاره جدیدی برای سلامتی می دهد. نوشیدنی آب کاکتوس غنی از ویتامین های C است که برای افزایش حفاظت از بدن موثر است. بنابراین مصرف منظم آب کاکتوس ممکن است خطر ابتلا به بیماریهای تخریبی و مرتبط با سن را کاهش می دهد.

9- آب کاکتوس پادزهر طبیعی برای اثرات و خماری:

آب کاکتوس های تیغ دار می تواند به جلوگیری و کاهش اثرات پس مانده ها کمک کند. یک تحقیق انجام شده بر روی این مورد نشان داد که افرادی که قبل از مصرف الکل آب کاکتوس 50% احتمال کمتری برای خماری آن را دارند. آب کاکتوس به طور قابل توجهی علائم خماری را کاهش می دهد که شامل حالت تهوع، خشکی دهان و از دست دادن اشتها می باشد.

10- آب کاکتوس مفید برای دیابت نوع دو:

مصرف منظم آب کاکتوس می تواند در حفظ سطح قند خون کمک کند. پکتین، فیبر محلول موجود در این آب، میزان جذب قند را توسط بدن انسان کاهش می دهد بنابراین استفاده منظم از این آب کاکتوس توسط بیماران دیابتی می تواند در جلوگیری از نوسانات سطح قندشان کمک باشد. مطالعات همچنین نشان می دهد استفاده منظم از آب کاکتوس برای جلوگیری از دیابت نوع دوم مفید است با این حال، توصیه می شود مقدار مصرف شده برای جلوگیری از هیپوگلیسمی محدود شود.

انتهای پیام/

 

 

کدخبر: 625


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise