آرشیو، 10 آبان 1397 - 11:33

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز مطرح کرد:

کتابخانه باید به بخشی از نظام آموزشی بدل شود

هراتی با حضور در جلسه انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دخترانه شهید باهنر کرج، ضمن گفت و گو با اعضا انجمن و جمعی از دانش آموزان، از کتابخانه این دبیرستان بازدید کرد.

کرج- امید بانوان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز؛ دوشنبه 7  آبانماه 97، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز به همراه هیئت همراه، در جلسه انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دخترانه شهید باهنر کرج، شرکت کرد.

هراتی ضمن تسلیت اربعین حسینی، با اشاره به نقش انجمن اولیا و مربیان به عنوان پل ارتباطی بین خانواده و مدرسه، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه باید از خانواده شروع و در مدرسه ادامه یابد. در جلسات اولیا و مربیان، باید به اولیا آموزش داده شود که مطالعه در دنیای امروز یک نیاز اساسی و بخشی از زندگی است و به عنوان الگوی تربیتی فرزندان خود نقش مهمی در تشویق آنها دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خاطرنشان کرد: اعضاى خانواده براى تکمیل تجربیات خود نیاز دارند با مطالعه، اندیشه هاى دیگران را به تفکر خود پیوند بزنند و راه و رسم زندگى را به کمک کتاب پیدا کنند.

وی افزود: کتاب خوب نفس را تهذیب مى کند و روح را عروج مى دهد و به تکوین شخصیت خانواده کمک مى کند، بنابراین براى دستیابى شخصیت مثبت باید آثار مکتوب سازنده و مطلوب را جست وجو کرد و براى یافتن یک کتاب خوب همچون یک دوست خوب باید با افراد صاحب اندیشه و ایده و داراى خلاقیت مشورت کرد.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به نقش مدارس در کتابخوانی دانش آموزان، اظهار داشت: مدرسه مکان مناسبی برای آشنایی با کتاب و تقویت روحیه کتابخوانی است. کتابخانه باید به بخشی از نظام آموزشی ما تبدیل شود و آن هم نه به منزله امری فرعی، تفننی و سرگرمی، بلکه به منزله امری مهم و ضروری باید مورد توجه قرار گیرد. محیط مدرسه، کلاس درس و چگونگی نگرش معلمان نسبت به کتاب و کتابخوانی در ایجاد آمادگی ذهنی و انگیزه‌های مطالعه دانش‌آموزان بسیار موثر است؛ زیرا آنها سرمایه‌های عظیم جامعه هستند.  

 هراتی مدرسه را  پس از خانواده، دومین محیط تربیتی دانست که تاثیر زیادی در آموزش و رشد شخصیت کودکان و نوجوانان دارد و گفت:  دانش‌آموزان، حساس‌ترین دوران زندگی خود را در مدرسه می‌گذرانند. اگر عوامل تربیتی در مدرسه بخوبی وظیفه خود را انجام دهند، می‌توان به سعادت و ترقی جامعه در آینده امیدوار بود. مدیر مدرسه، نقش و روش تدریس معلم و... از جمله عواملی هستند که تاثیر زیادی در ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه و کتابخوانی در دانش‌آموزان دارند که در این نوشتار به نقش و تاثیر هر کدام اشاره می‌کنیم.

وی در پایان ضمن دعوت از مدارس برای بازدید از کتابخانه های عمومی در سراسر استان با اشاره به تفاهم نامه های مابین ادارات کل کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش استان و زمینه های همکارای مدارس با کتابخانه ها، بیان کرد: امروزه کتابخانه های عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی با برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در قالب کلاس‌های آموزش روخوانی، تجوید و تفسیر قرآن کریم؛ کارگاه‌های آموزشی نقاشی، داستان‌نویسی، خلاصه‌نویسی، قصه‌گویی، اوریگامی و تهیه روزنامه‌دیواری؛ نشست‌های شاهنامه‌خوانی و مثنوی‌خوانی، نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای، نشست‌های ادبی و ده‌ها برنامه دیگر پذیرای اعضای کتابخانه‌ها و تمامی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

انتهای پیام/

کدخبر: 627


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise