آرشیو، 21 آبان 1397 - 12:11

دانشجویان البرزی از «انستیتو پاستور ایران» بازدید کردند

به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز و با همکاری انجمن علمی دانشجویی گروه زیست شناسی دانشگاه خوارزمی، دانشجویان این دانشگاه در قالب طرح ملی«ایران مرز پرگهر» از مجتمع تولید فرآورده‌های دارویی نوترکیب انستیتو پاستور ایران بازدید کردند.

کرج - امید بانوان؛ به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، چهارمین بازدید از سلسله بازدیدهای چهاردهمین طرح ملی «ایران مرز پرگهر» با بازدید از مجتمع تولید فرآورده‌های دارویی نوترکیب «انستیتو پاستور ایران» برگزار شد.

در این مجتمع كه بزرگترين مجتمع توليد داروهاي نوتركيب در جنوب غربي و غرب آسياست، واكسن هپاتيت B ، آلفا اينترفرون، استرپتوكيناز و اريتروپويتين توليد مي‌شود.

قابل ذکر است در این بازدید که قریب به 20 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی رشته‌های زیست شناسی و بیوتکنولوژی دانشگاه خوارزمی حضور داشتند، با همراهی کارشناسان آزمایشگاه‌ها بخش کنترل کیفیت و بخش تولید واكسن هپاتيت Bتشریح شد و مورد بازدید قرار گرفت.

گفتنی است انستيتو پاستور ايران موسسه‌اي تحقيقاتي توليدي و آموزشي است كه با هدف تامين بهداشت و سلامت جامعه در سال 1299 تاسيس شد. این مجتمع برای اینکه به شکلی که هم اکنون وجود دارد برسد در دو

مرحله افتتاح شده است. افتتاح اول مجتمع در سال 1367 توسط رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت اله خامنه‌ای(رئیس جمهور وقت) افتتاح شد و در سال 1385 افتتاح دوم مجتمع که مربوط به افتتاح پروژه محصولات نوترکیب بود توسط ریاست جمهور وقت، جناب آقای دکتر احمدی نژاد به وقوع پیوست.

انتهای پیام/ 

 

کدخبر: 638


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise