آرشیو، 21 آبان 1397 - 14:39

ارائه تسهیلات اشتغال آفرینی به زنان سرپرست خانوار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ارائه تسهیلات ایجاد اشتغال مربوط به زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی آغاز شده است.

کرج- امید بانوان؛ مهر نوشت؛ معصومه ابتکار ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از موسسه ریحانه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دولت توجه ویژه ای به موضوع اشتغال زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار دارد که در این راستا تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بحث تسهیلات ۲ بخش شهری و روستایی و تسهیلات پایدار و فراگیر را با نرخ های بسیار پایین در نظر گرفته ایم که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: میزان پرداخت تسهیلات بستگی به نوع طرح و محل اجرا دارد که در بحث اشتغال خانگی مورد توجه قرار گرفته است. ابتکار ادامه داد: موضوع آموزش و مهارت افزایی نیز در دولت مد نظر قرار دارد که در بخش رسمی نظام آموزشی توسط فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی و کاربردی انجام می شود.

وی یادآور شد: برگزاری کلاس های مهارت افزایی و توسعه کسب و کار با هدف تربیت نیروهای توانمند انجام می شود که آنها با حضور در جامعه باعث افزایش توانمندی در میان زنان باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این گونه کارها و فعالیت ها باید توسط تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد گسترش پیدا کند، گفت: موسساتی که توسط تشکل های غیر دولتی اداره می شود در بحث توانمندسازی بانوان و به خصوص زنان سرپرست خانوار بسیار موثر بوده اند و فرصت های شغلی مناسبی را ایجاد کردند.

ابتکار در خصوص وضعیت مسکن زنان سرپرست خانوار نیز افزود: طی هماهنگی های انجام شده امیدوارم در طرح بازآفرینی مسکن به این مهم توجه ویژه شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 640


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise