آرشیو، 21 آبان 1397 - 15:20

بانوان کارآفرین در شهرک های صنعتی مشوق دریافت می کنند

مشاور معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید برای حضور متناسب زنان در تولید گفت: بانوان کارآفرین و فعال در شهرک ها و یا نواحی صنعتی مشوق دریافت می کنند.

کرج- امید بانوان؛ پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز نوشت: پریچهر سلطانی در نشست توانمندسازی زنان کارآفرین استان البرز که به همت اداره کل بانوان استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ارائه مشوق از همان ابتدای خرید زمین برای ایجاد کارگاه در شهرک ها و ناحیه های صنعتی شروع می شود با این توضیح که از بانوان تنها پنج درصد قیمت اولیه زمین اخذ و بقیه در 60 قسط ماهانه دریافت می شود.

وی افزود: برای توسعه کارآفرینی توسط بانوان و حمایت از آنان در حوزه صنایع کوچک و شهرک های صنعتی عزم جدی شده است که البته تحقق اهداف آن نیازمند همکاری جدی و وجود بیشتر حمایت های قانونی دارد.

به گفته مشاور معاون وزیر: استان البرز دارای ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری است که زنان می توانند با تلاش از این پتانسیل بهره برده و توانمندی‌های .خود را به منصه ظهور برسانند

وی گفت: زیرساخت‌هایی که ما برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم کرده‌ایم برای زنان و مردان دارای شرایط تساوی بوده اما باید بپذیریم در استان البرز حضور زنان در عرصه های اقتصادی و سرمایه گذاری پررنگ است به طوری که استان البرز 31 بانوی کارآفرین در شهرک های صنعتی فعال هستند.

وی افزود: شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین و شهرک های صنعتی ایران ابلاغ کردیم و ریاست این شورا به عهده مدیر کل بانوان استانداری است و دبیری آن مشاور خودمان در شهرک های صنعتی قرار دادیم و مقرر شد حداقل دو ماه یکبار جلسات را با حضور مدیران مربوطه و زنان کار آفرین و با دو هدف توسعه کار آفرینی و رفع مشکلات زنان کارآفرین استان شورا تشکیل شود.

وی افزود:  این اولین جلسه ای است که فرمانداران حضور دارند و این  امر می تواند به عنوان الگو برای سایر استان ها باشد و بنده در این نشست شاهد بودم که حضور فرمانداران اثر بهینه دارد و در دستورالعمل ابلاغی وزارتخانه فرمانداران دیده نشده بود.

مشاور امور بانوان و خانواده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم رفع چالش‌ها و مشکلات بانوان کارآفرین از سوی نهادهای اجرایی، تصریح کرد: با برگزاری جلسه‌های شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین در تلاش هستند تا روند ارتقای فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی با هدف کاهش نرخ بیکاری و کمک به رشد اقتصادی، رفع موانع ساختاری ارتقای جایگاه زنان کارآفرین و اصلاح نگرش عمومی نسبت به کارآفرینی زنان را به ثمر برسانیم. مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: همه زنان کارآفرین می‌توانند از آموزش‌های رایگان، تورهای صنعتی، مشاوره کارآفرینی، عارضه‌یابی، ارتقای فناوری و خدمات صندوق حمایت از صنایع کوچک بهره‌مند شوند وی با بیان اینکه زنان توانمند، فعال و پویا باید در توسعه پایدار و فعالیت‌های اقتصادی سهیم باشند گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به حضور زنان در فعالیت‌های اقتصادی و مدیریتی کشور دارد و در همین راستا برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان پیش‌بینی کرده است.

برنامه ریزی برای حضور فعال زنان دربخش اقتصاد ضروری است

سلطانی یادآور شد: برنامه ریزی برای حضور فعال زنان در بخش اقتصاد ضروری است و‌ با توجه به هدف گذاری مشارکت 30 درصدی زنان در مدیریت کشور و عدالت جنسیتی لازم است از ظرفیت ها و تجارب بانوان به صورت جدی استفاده شود. مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی معرفی بانوان کارآفرین به جامعه را موجب افزایش انگیزه فعالیت و پویایی آنان ذکر کرد وگفت: زنان کارآفرین ایران در بیشتر عرصه های کارآفرینی حضور موثر دارند ولی به جامعه کمتر معرفی شده اند.

مشاور مدیرعامل سازمان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تاکید کرد: جامعه بانوان کارآفرین و دانش آموخته آماده ورود به عرصه کارآفرینی، نیاز جدی به مشاوره کسب و کار دارند که این مشاوره باید از آغاز کار شروع شود و تا رسیدن به موفقیت ادامه یابد و باید این افراد را به سرمایه گذاری در کسب و کارهای مختلف تشویق کرد.

وی افزود: در این راستا بانوان کارآفرین می توانند مشکلات خود را به صورت مکتوب از طریق فراکسیون زنان مجلس و ستاد ملی زن و خانواده نیز پیگیری کنند. سلطانی با تاکید بر لزوم ارجاع مشکلات زنان کارآفرین به دستگاه های ذیربط و به ویژه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید امروز فرصت‌های به وجود آمده را از دست داد زیرا ارتقاء سطح مشارکت زنان در عرصه اقتصادی و کارآفرینی امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به اهمیت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که بر استفاده از ظرفیت‌های بی‌بهره مانده این مهم به سرانجام درستی برسد.

مدیرکل امور بانوان استانداری البرز نیز در این نشست گفت: افزایش آگاهی زنان و توسعه توانمندی های آنان نقش مهمی در ارتقا سطح فرهنگی، اجتماعی و علمی جامعه دارد زیرا یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر کشور ارتقا شاخص های مربوط به زنان است. اسماعیلی فرد افزود: زنان البرزی در بسیاری از حوزه‌ها بخوبی توانمندی های خود را متناسب با شرایط توسعه داده و در همه بخش ها جایگاه مناسبی دارند.

 

کدخبر: 657


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise