آرشیو، 29 آبان 1397 - 13:30

نقش بی بدیل زنان در اقتصاد ملی انکار نشدنی است

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در اولین نشست سراسری تخصصی مشاوران و بانوان کارآفرین صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به نقش بانوان در اقتصاد ملی اشاره و خاطرنشان کرد: این نقش در اقتصاد ملی انکار نشدنی است.

کرج- امید بانوان؛ مصومه ابتکار که در جمع فعالان اقتصادی و بانوان کارآفرین سراسر کشور سخن می‌گفت، حضور فعال زنان در بخش‌های تولیدی و اقتصادی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اهمیت کار زنان در تولید ناخالص ملی حتی در کار خانگی زنان خانه‌دار بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: بانوان ایرانی به ویژه زنان تحصیلکرده حضور پررنگی در جامعه داشته و بسیار متمایل هستند که در اغلب زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور حضوری فعال و تاثیر‌گذار داشته باشند.

ابتکار بر ضرورت مهارت آموزی زنان بر اساس علاقه و سلیقه تاکید کرد و عشق و مهارت را دو بال نیرومند موفقیت در هر کسب و کاری دانست. وی با اعلام این خبر که برای افزایش مهارت آموزی بانوان قراردادهایی با سارمان فنی و حرفه ای منعقد شده است، افزایش مهارت آموزی در حوزه بازاریابی را نیز از اهم مؤلفه‌های آموزشی بانوان قلمداد و تصریح کرد: با همکاری وزارت ارتباطات کارهای مشترکی در حال انجام است و دولت تمام تلاش خود را برای گسترش بازاریابی الکترونیکی می‌کند.

معاون رئیس جمهور پس از طرح مشکلات از سوی بانوان کارآفرین که به نمایندگی از همکاران خویش سخن می گفتند، در پاسخ به مشکل بانوان در معرفی وثیقه و ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی تاکید کرد: تشکل‌ها و تعاونی‌ها باید زمینه همکاری لازم برای  ارائه تسهیلات و مهیا کردن شرایط بهتر درحوزه تضامین لازم را فراهم آورند.

وی ضمن اشاره به امتیازات ویژه‌ای که در بخش کشاورزی و صنعت برای بانوان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: امکانات و شرایط مساعدی برای استقرار بانوان در شهرک‌های صنعتی کشور فراهم شده است و حتی دفتر ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات بانوان صنعتگر و کارآفرین با همکاری وزیر صنعت تشکیل شده است. معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده از تاثیر حضور بانوان در رشد اقتصادی کشور قدردانی و تصریح کرد: بین سالهای 95 تا 96 بانوان در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی ایفاء کردند به نحوی که 60 درصد از مشاغل خانگی، کوچک و متوسط مربوط به بانوان گزارش شده است.

عکسهای این دیدار را اینجا ملاحظه کنید.

  انتهای پیام/  

کدخبر: 661


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise