آرشیو، 10 آذر 1397 - 19:44

خستو: سازمانهای مردم نهاد عامل پیوند مردم و دولت

رحیم خستو در همایش «نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در مدیریت شهری» که در سالن ابن سینا تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، در تشریح نقش و اهمیت نهادها و سازمانهای غیرمردمی گفت: همین نکته در اهمیت جایگاه نهادها کافیست که بدانیم بسیاری از مشاهیر جامعه شناسی، جامعه شناسی را علم نهادها می دانند.

 

کرج- امید بانوان؛ خستو که در جمع فعالان سمن( سازمانهای مردم نهاد) سخن می گفت: نهادهای غیر دولتی را ناظر و تنظیم کننده روابط اجتماعی و وجدان بیدار جامعه خواند که با حضور در بخش های مختلف اجتماعی- سیاسی و اقتصادی بسیاری از چالش های مهم کشور را با تعامل خود با ارگانها و سازمانهای مربوطه رفع کرده اند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اعتماد را عنصر اساسی سرمایه های اجتماعی دانست و اظهار داشت: در نهادهای سنتی نظیر خانواده افراد با احساس مسئولیت، وجدان کاری، راستگویی و امانتداری، انضباط، احترام متقابل و قانونمداری آشنا شده و در بستر اجتماعی آنها را بسط داده و تقویت می کنند.

وی یکی از ویژگی های مهم نظام مردم سالار را وجود نهادهای مدنی به عنوان حد فاصل میان توده شهروندان و حکومت خواند و اظهار داشت: این نهادها با ایجاد سرمایه اجتماعی که یکی از مهمترین آنان حس اعتماد است، می توانند عامل پیوند مردم و دولت باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج یکی از مهمترین اهداف و دستاوردهای برگزاری چنین جلساتی را آشنایی نزدیک تر فعالان مدنی با یکدیگر و تقویت تجربه اندوزی، مسئولیت پذیری و همیاری و همکاری شهروندان در برنامه های توسعه کشور دانست و ابراز امیدواری کرد با بسترسازی مناسب زمینه فعالیت و تعامل این نهادها هرچه بیشتر فراهم شود.

 

کدخبر: 695


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise