آرشیو، 11 آذر 1397 - 10:01

اتوبوس ایدز در اماکن پرتردد تهران مستقر می‌شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اعلام کرد: اتوبوس ایدز به مناسبت روز جهانی ایدز از 8 تا ۱۴ آذرماه جاری در اماکن عمومی و پرتردد پایتخت مستقر خواهد شد.

کرج- امید بانوان؛ ایرنا نوشت: ولی الله شجاع پوریان توضیح داد: اتوبوس ایدز برای انجام تست سریع ابتلا به ایدز ویژه شهروندان با همکاری انجمن احیای ارزش‌ها و شهرداری‌های مناطق ۶، ۷ و ۱۶ در اماکن عمومی و پرتردد از جمله میدان امام حسین (ع)، بوستان هنرمندان و ترمینال جنوب مستقر می‌شود.

ایدز (AIDS) نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی نقص ایمنی ایجاد می‌شود؛ روابط جنسی محافظت نشده، انتقال خون آلوده و سرنگ‌های آلوده و انتقال از مادر به فرزند در طول بارداری، زایمان یا شیردهی راه‌های اصلی انتقال این بیماری هستند. از سال ۱۹۸۸ میلادی به منظور افزایش بودجه و آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها، اول دسامبر (۱۰ آذرماه) هر سال روز جهانی ایدز نامیده شده است.

به گفته معاون اجتماعی شهردار تهران همچنین ویژه برنامه‌های روز جهانی ایدز با شعار «برای آگاهی از سلامتی خود، من هم آزمایش اچ آی وی می‌دهم» برای عموم شهروندان بویژه زنان، جوانان و دانشجویان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 699


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise