آرشیو، 11 آذر 1397 - 12:19

بانو معلم سختکوش البرزی به قاب تلویزیون می‌رود

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: فعالیت های آموزشی بانو معلم سختکوش روستای کوهستانی گراپ شهرستان طالقان استان البرز در قالب یک مستند به قاب تلویزیون می رود.

کرج- امید بانوان؛ ایرنا نوشت: سالار قاسمی اظهار داشت: گروه تلویزیونی فرهنگی اجتماعی شبکه 2 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران کار فلیمبرداری مستند«مادرانه» را با موضوع فعالیت های آموزشی «معصومه سلیمانی» معلم و مدیر مدرسه شهید مجید کیان روستای گراب طالقان به پایان رساند.

وی بیان داشت: این فیلم توسط مهدی بابایی برای برنامه تلویزیونی «غوغای بی هیاهو» شبکه 2 سیما تهیه شده است. قاسمی به ویژگی های فعالیت آموزشی این معلم نمونه پرداخت و گفت: «گراب» دور افتاده ترین روستای شهرستان طالقان بوده که در ارتفاعات البرز جنوبی واقع شده است.

وی افزود: مدرسه این روستا دارای چهار دانش آموز دختر و پسر در پایه ابتدایی که بانو معلم سلیمانی برای تدریس در این مدرسه مسیر طولانی را طی می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: با اینکه محل سکونت این بانو معلم در روستای دیگر است اما او مسئولیت تدریس در دبستان روستای دورافتاده گراب را پذیرفته و گاهی مواقع به علت دوری مسافت منزل تا مدرسه به ناچار خود و فرزندش در اتاقک مدرسه برای چند شب اطراق می کنند.

وی گفت: تلاش های این بانو معلم سختگوش برای باسواد کردن دانش آموزان روستای گراب به ویژه تحمل روزهای سرد پائیزی و زمستانی ستودنی است و به همین دلیل برای برنامه تلویزیونی انتخاب شد.

قاسمی بیان داشت : این معلم تلاشگر 20 سال سابقه تدریس دارد و سختی‌های زیادی را در طول این سال ها متحمل شده لیکن همچنان با ذوق و شوق فراوان به کار تدریس ادامه می دهد.

وی بیان داشت: مجموعه مستند «مادرانه » با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و شبکه 2 سیما ساخته شد که به زودی پخش خواهد می شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه تلویزیونی در پی دمیدن روحیه تلاش و کوشش به جامعه است،ادامه داد: این برنامه قابی برای نشان دادن جایگاه معلم به عنوان افراد فداکار به شمار می رود.

استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد که یک هزار دانش آموزان آنان در مدارس شهرستان طالقان تحصیل می کنند. شهرستان طالقان واقع در 90 کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز از مناطق کوهستانی کشور محسوب می شود. البرز 24 هزار معلم دارد.

 

کدخبر: 701


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise