آرشیو، 13 آذر 1397 - 11:28

تشریح فرآیند اخذ «شناسه» سمن‌های جوانان

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان روند معرفی سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان به وزارت کشور، برای دریافت شناسه را تشریح کرد.

کرج- امید بانوان؛ ایسنا نوشت: با اشاره به امضای دستورالعمل اجرایی مشترک میان وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از امضای تفاهمنامه، برای شروع مراحل اجرایی، منتظر نهایی شدن و امضای این دستورالعمل بودیم که این اتفاق هم روز شنبه در جلسه شورای عالی جوانان رخ داد و به این ترتیب، امکان اخذ شناسه برای تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان عملا فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بعد از امضای این تفاهم‌نامه در مرحله بعدی سازمان‌های مردم نهاد این حوزه از سوی معاونت امور جوانان به وزارت کشور معرفی می‌شوند، افزود: بعد از آغاز فرایند اخذ شناسه سمن‌ها، این تشکل‌ها می‌توانند به «اداره ثبت شرکت‌های غیرتجاری» مراجعه کنند و بعد از ثبت رسمی، شناسه خودشان را دریافت کنند. همزمان با ثبت این شناسه، تشکل‌ها هویت حقوقی پیدا می‌کنند و امکان تفاهم و همکاری آنها با سایر دستگاه‌ها تسهیل می‌شود.

مدیرکل اداره کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در مورد روند معرفی سمن‌های جوانان به وزارت کشور نیز توضیح داد: معاونت  امور جوانان بنا دارد تا در اولین مرحله، ابتدا سمن‌هایی که قبلا در مجامع استانی برگزیده شده‌اند را به وزارت کشور معرفی کند.

این تشکل‌ها در هر استان بین ۷ تا ۱۱ تشکل هستند که بیشترین تعداد آنها مربوط به استان البرز است. به گفته سالک، این سمن‌ها در مجموع به بیش از ۲۰۰ مورد می‌رسند که قرار است اولین گروه از سازمان‌های مردم نهادی از حوزه جوانان باشند که موفق به دریافت شناسه خواهند شد.

 

کدخبر: 713


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise