آرشیو، 20 تیر 1394 - 19:31

سنگ تمامی به عشق عقیق خون یمن

فاضل نظری،علیرضا قزوه،سعید بیابانکی،علی محمد مودب و شعرای مطرح کشوری در البرز از یمن می‌خوانند.

کرج - امید بانوان؛ به نقل از روایط عمومی حوزه هنری البرز؛ ویژه برنامه ادبی هنری عقیق خون در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده یمن و با حضور شعرای مطرح و به نام کشوری سه شنبه 23 تیرماه 94 و از ساعت 18 به همت حوزه هنری استان البرز و در استان البرز برگزار خواهد شد.

در این نشست ادبی و غنی شعرا و ادیبان مطرح و بلند آوازه‌ای چون فاضل نظری، علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، علی محمد مودب و تنی جند از شعرای مطرح کشور و استان البرز به خوانش اشعار در وصف و بیان مظلومیت مردم ستمدیده یمن خواهند پرداخت.

عبدالحمید قره داغی رییس حوزه هنری استان البرز با اعلام این خبرگفت: یمن این روزها در اوج مظلومیت به سر می‌برد و گویی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. کودکان و زنان مظلوم یمنی در حالی  که جامعه جهانی چشم خویش را بر این جنایات دژخیمانه بسته است خون پاکشان بر زمین ریخته می‌شود و فریادرسی جز خدای سبحان ندارند.

قره داغی افزود: فرصت مغتنم ماه مبارک رمضان بهترین بهانه کمک و دستگیری از مظلومان ستمدیده است که با توجه به زبان برنده و نافذ و موجز هنر در انتقال مفاهیم انسانی این بار و از پنجره واژه‌های ظلم ستیز شعر به جنگ رژیم کودک کش و بی منطق آل سعود خواهیم رفت تا فریاد مظلومیت کودکان بی پناه یمن هرچه بیشتر و رساتر فریاد گردد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز همچنین اضافه کرد: هنر انقلابی آمیخته با مفاهیم بشر دوستانه و ظلم ستیز است و از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعا نباید اتفاقات جهان باعث به حاشیه رفتن و مغفول ماندن مظلومیت مردم یمن شود. از همین رو حوزه هنری استان البرز با دعوت از اساتید و چهره‌های شاخص عرصه شعری کشور سعی نموده است تا کیفیت طراز و مطلوب از بعد غنای محتوایی در این نشست ادبی شکل گرفته و پدیدار شود تا کمترین سهمی در جریان سازی شعری و ادبی در این زمینه را ایجاد نماید.

قره داغی در ادامه خبر داد، در حاشیه برگزاری این نشست که به همت حوزه هنری استان البرز و با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، بنیاد فرهنگی سید الشهدا و سازمان بسیج دانشجویی استان البرز منعقد می‌گردد، نمایشگاه کاریکاتور و پوستر با موضوع مظلومیت مردم مظلوم یمن به چشم میهمانان حاضر تقدیم خواهد شد.

قره داغی در پایان از عموم شاعران، ادیبان  و مردم انقلابی و ادب دوست استان البرز دعوت نمود تا با حضور در این نشست ادبی ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم و بی پناه یمن و اعتراض به جنایات آل سعود از لذت شنیدن اشعار شاعران شاخص کشوری در وصف مظلومیت مردم یمن بهره‌مند شوند.

گفتنی است آیین ادبی "عقیق خون" در حمایت از مردم مظلوم یمن سه شنبه 23 تیرماه 94 و از ساعت 18 در سالن استاد سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز پذیرای حضور میهمانان و ادیبان گرانمایه خواهد بود. 

انتهای پیام/

کدخبر: 73


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise