آرشیو، 18 آذر 1397 - 16:48

غلامرضا توکلی مدیرکل دامپزشکی البرز شد

صبح امروز آیین تودیع و معارفه مدیر کل دامپزشکی البرز برگزار شد.

کرج- امید بانوان؛  آیین تودیع و معارفه مدیر کل دامپزشکی البرز برگزار شد.

در این مراسم ضمن تکریم و تقدیر از زحمات «دکتر علی اصغر شریفی»، «دکتر غلامرضا توکلی» به عنوان مدیر کل جدید دامپزشکی استان البرز معرفی شد.

این مراسم صبح یکشنبه با حضور «دکتر رضائیان زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مقدس» مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر زارعان» رییس روابط عمومی سازمان دامپزشکی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات موسسه تحقیقاتی تهیه، تولید و اصلاح نهال و بذر کرج برگزار شد.

دکتر قاسم رضائیان زاده البرز را به دلیل نزدیکی به تهران و موقعیت سوق الجیشی آن در نقل و انتقالات دام و طیور یکی از  ریسک پذیرترین استانهای کشور دانست و  اظهار داشت: متاسفانه آن باور لازم به اهمیت دامپزشکی در ایران وجود ندارد. وی ادامه داد:  اگر نگاهی به اشل حقوقی همکارانی شود که در نقاط دوردست به مایه کوبی دام و پیشگیری از  وقوع و شیوع بیماری می پردازند، بیشتر متوجه عدم باور حقیقی به ارزش کار آنها خواهید شد.  

رضائیان زاده با بیان اینکه دامپزشکان نه جویای نام هستند و نه به دنبال اخذ لوازم و اسباب و الزامات هستند، گفت: ما تنها دنبال امنیت ملی و فرا ملی در کنترل و امنیت غذایی- بهداشتی منطقه هستیم و  یکی از اهداف مهم ما  ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ضمن اشاره به مرزهای غربی و شرقی کشور و عدم توجه کشورهای همسایه به وضعیت بهداشت اظهار داشت: اگر در برخی کشورهای پیشرفته بیماری های مختلف دام و طیور را از روی کتاب و سمپل خاص آموزش می دهند، ما به دلیل موقعیت جغرافیایی هر روز با چنین بیماری هایی به طور ملموس روبرو هستیم و شاید همین امر سبب ارتقای جایگاه علمی و عملی ما در حوزه کنترل بیماری و تولید دارو است.

وی ایران را کشوری های‌ریسک از نظر شیوع انواع بیماری دامی خواند و اظهار داشت: تنوع سیستم دامپروری ایران از سنتی و عشایری گرفته تا صنعتی سبب چالشهای فراوانی می‌شود که نیاز به رعایت اصول بهداشتی را چند برابر می کند. وی در پایان ضمن تشکر از زحمات دکتر علی اصغر شریفی که 42 ماه مسئولیت مدیریت دامپزشکی البرز را به عهده داشت برای دکتر غلامرضا توکلی آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/      

کدخبر: 741


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise