آرشیو، 19 آذر 1397 - 16:22

تعلیق روسای فدراسیون فوتبال افغانستان به اتهام آزار جنسی

گفته می‌شود قضیه آزار جنسی ورزشکاران زن افغانستانی، علاوه بر رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، فعالیت های 5 عضو دیگر این فدراسیون را به حالت تعلیق در آورده است.

کرج- امید بانوان؛  «ورزش سه» نوشت: چند روز قبل بود که خالده پوپل، یکی از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال زنان افغانستان که اکنون در دانمارک زندگی می کند، با اشاره به برخی فسادهای اخلاقی در فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد در رأس این فدراسیون مدیرانی هستند که بازیکنان زنان افغانستان را آزار و اذیت جنسی می کنند. اتهام این بازیکن سابق تیم زنان افغانستان بازتاب های گسترده ای در جهان فوتبال داشت و سر و صدای زیادی به راه انداخت.

این صحبت ها سبب شد تا لوی سارنوالی، دادستان کل کشور افغانستان واکنش نشان دهد و اعلام کند اتهام های آزار و اذیت جنسی به شماری از مدیران فدراسیون فوتبال این کشور را بررسی خواهد کرد.

از این رو پای فدراسیون جهانی فوتبال هم وسط آمد و فیفا نیز طی بیانیه ای از پیگیری این موضوع خبر داد. بالاگرفتن حرف و حدیث ها در این خصوص اشرف غنی رییس جمهور افغانستان را هم مجبور کرد تا به ماجرا ورود کند و حالا یکی از مشاوران او خبر از تعلیق 6 مدیر فدراسیون فوتبال داده است.

فاضل فضلی، یکی از مشاوران رئیس جمهور افغانستان در توییتر خود در این باره نوشت: « لوی سارنوالی (دادستان کل کشور) وظایف شش تن از اعضای فدراسیون فوتبال کشور را که یکی از آنها کرام الدین کریم رییس فدراسیون است را تعلیق کرده است.»

نکته قابل توجه این است که رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان مثل هفته گذشته در مصاحبه های خود بارها موضوع آزار و اذیت جنسی زنان فوتبالیست را تکذیب کرده است.

همچنین سیدعلیرضا آقازاده، دبیرکل فدراسیون فوتبال این کشور، این اتهام‌ها را توطئه‌ای در برابر فدراسیون فوتبال کشور دانسته است. حال با توجه به تعلیق فعالیت های رییس فدراسیون و 5 عضو هیات رییسه به نظر می رسد مساله فساد جنسی در فوتبال افغانستان وارد فاز تازه ای شود و اتفاقات جدیدی را به همراه داشته باشد. شاید این مساله منجر به یک ایجاد یک تحول اساسی در رای مدیریت فدراسیون فوتبال افغانستان شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 748


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise